Kreta den 7/7.

Längtar efter hetta, hav och att få käka massa fetaost, oliver, tzatsiki och annan greek food!
Blir nog en superhärlig vecka med mor och lillebror på denna grekiska ö. Det var ett tag sedan vi åkte utomlands nu, så jag känner faktiskt ett riktigt sug, åh.
Nu vill jag liksom ut och uppleva andra kulturer och utforska en massa, senast jag var utomlands var jag mest sugen på att bada och så. Nu vill jag steka i solen, bli bruuun och uppleva massa intressant istället, hehe. :D
Aldrig varit i Grekland förut, men de resor jag upplevt har varit till Mallorca när jag var cirka 3 år med mamma, Isak och mormor. Funderade på Mallorca nu i sommar, men blev ju Kreta istället. Hade gärna åkt dit med, snacka spanska och shoppa billigt!
Sedan var vi i Frankrike typ 2004 där jag träffade min tyska släkt, reste dit med vår släkt från Dalarna och gick på mammas syster Yasmins bröllop. Gick på Disneyland. :D
Turkiet har jag varit i två gånger med mamma och hennes ex Peter för typ 5-6 år.
Och i Tyskland har jag varit tre gånger, Berlin är coolaste staden jag varit i av alla. Åkte till Tyskland på konfirmandresa en gång, utbytesresa en gång och sedan med älskling och hälsade på hans släkt den senaste gången.
Var ju även i Danmark förra sommaren med pappa, Isak och Lotta och hennes barn. Köpenhamn var ju najs med Tivoli och massa go shopping!

Resor
Kreta:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0