iPod

Hallå där!

Igår blev jag 15 år, byx- och straffmyndig! Det känns ju bra då.
Jag fick mina presenter av mamma på morgonen igår och det var en bok jag önskat mig "Genom dina ögon" med av Stephenie Meyer, världens grymmaste författarinna! Jag har nog ganska höga förväntningar på denna bok och den är säkert grym! Sedan ska jag få en klippning också. Har inte bokat tid ännu, men det blir snarast- för jag måste klippa av ett par rejäla centimeter så jag får bort det slitna och sedan vet jag inte om jag ska göra något annat. Har ju funderat på kort hår, men det är tveksamt om det blir så...
Sedan var det ju skola. Vi hade simning på morgonen då jag var typ 10 minuter sen, p.g. av bussen som anlände till skolan vid 8! Sedan skulle jag ju gå upp till omklädningsrummet, byta om och duscha av mig. Jag fick ju prick för det också, bara för att den nya Fredrik är så hård! Hmpft... Han skriver liksom "10 min sen, bussen?". Jag säger ju att det är bussen till honom. Har han svårt för att lita på människor eller vadå...?
En annan gång var jag 25 minuter sen till idrotten, men då hade jag missat bussen och fick åka med grannen in.
Vi hade livräddning på simningen i alla fall. Man skulle kasta livboj och dyka efter en docka på botten. Jag brukar få andingssvårighet och panik under vattnet. Jag fick upp dockan men släppte den direkt när jag kom upp till ytan (?). Haha!

Efter skolan igår gick jag hem till mormor och morfar där vi skulle fira mig, Isak som fyllt och mormor som fyller idag.
Hehe, det slog mig nu att jag inte ringt och grattat mormor idag, så jag ringde henne just. =)
Jo, men dit kom sedan Isak, mamma och pappa också. Vi åt kyckling och sedan marängsvisch till efterrätt. Jag fick 300 kronor, ett par tjockar fingervantar vilka mormor virkat/stickat och strumpor.

Idag är det fredag då. Den här veckan har verkligen gått fort!
I skolan idag hände väl inget speciellt. Mitt humör har varit lite svängigt. Ena stunden hade jag lite sådär allmänt lyckorus när jag tänkte på bra saker, men sedan i slutet av skolan var jag lite nere.
När vi hade slutat så skulle Amanda upp till datasalen och skriva ut något, som sedan inte fanns i hennes hemkatalog då. Och när vi var där uppe så fick jag grymt ont i magen och var tvungen att kuta ner till en toalett. Okej, det kändes som att hela maginnehållet rann ur mig under en minut! Och jag mådde lite illa. Jag satt där och skickade ett SMS till Amanda där jag skrev som det var. Hon och Agnes väntade på mig för jag skulle få skjuts av Amandas pappa hem. Men ja, efter mitt besök på toan så mådde jag mycket bättre. Som jag sa till Amanda "det kändes verkligen som att allt skit rann ur mig! Både bokstavligt- och ja..- talat. För mitt humör jag hade innan, det lite hängiga, det försvann. Hehe.

När jag kommit hem så satt jag mig vid min egen dator på rummet, slog upp min novell och gick ner för att göra iordning lite kaffe. Sedan satt jag och skrev här en bra stund. Det är en novell jag verkligen är nöjd med, de 9 sidor jag skrivit än så länge! Ska nog låta Lasse, vår svenska/engelska- lärare, läsa den när den är klar, när den nu blir det.

Sedan åkte jag och Cilla ut på stan. Främst för att jag skulle köpa en iPod! Yes!
Det blev en lila iPod nano 8 GB i lila! =) Har pulat med den en bra stund idag också, hehe.
Har väl inte de bästa låtarna i den ännu, måste fixa det.
Sedan åkte vi till Lindex. Där jag fick lite underkläder av Cilla.

Nu ska jag väl gå ner till tevesoffan.
Puss och trevlig helg!


Min lila iPod! =)
(webcam-bild, därav kvalitén).

Kommentarer
Postat av: sofia

du är så söt Ester! :)

2010-02-05 @ 20:46:23
URL: http://allstriins.blogg.se/
Postat av: heddaa

men fan vad fresch att du skriver det xD

2010-02-06 @ 14:56:49
URL: http://heddajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0