4 oktober- spådom & kärleksmums

Haj haj!

Det blev en riktiiiiigt mysig familjekväll igår, instead of en filmkväll med tjejorna, eftersom Agnes inte kunde.
Det blev inte toast, utan det blev hemmagjord pizza istället. Pappa kom hem med två pizzakit efter handlingen igår, och massor av gott pålägg. Som ruccola, skinka, ananas, banan och sådär, och det blev skitgott! Men ingen tidning till mej. Haha! Han hade också varit hos Johannes på Cahns och hyrt filmer. Wanted & Wallander- cellisten blev det, alla tittade på Wallander, den var ganska bra. 
Efter att vi hade ätit, skulle vi åka bort med lite pizza till Johannes, och då hoppade jag in på Konsum för att se om inte Frida fanns där, pappa kunde ju faktiskt ha missat den. Mycket riktigt, hehe. Den här tidningen var grym, med spå- special och en massa annat smaskigt ;) 

Idag har Cilla, jag och Hugo varit och fikat hos Cillas kompis Evelina och hennes goa lilla bebistjej, Sally. Goda bullar och kärleksmums! 
Sedan åkte vi och handlade middag och lite annat för veckan. Det tog ett tag att komma på vad vi skulle äta. Lax? Nja, det är väl inte omtyck hos alla... Hm.. Nej, det blev slutligen kycklingfiléer och potatisklyftor med Café de Paris- sås. Gött!

Jag har spått idag också. Och vet ni, det funkar ju verkligen! Jag har testat pendeln som va grym, sedan har jag spått mitt ansikte genom att inspektera födelsemärken. Mitt som sitter, typ, under kindbenet, snett över hakan, stod för att jag inte stressar i onödan (vilket jag gör ibland..), och att jag lever efter mottot "allt kommer att ordna sig". Det stämmer väl ganska bra, tror jag.
Jag ska också testa att spå den 18:e okt, eftersom att det är fullmåne då. Koka vatten, droppa i tre droppar utav min favoritdoft och doppa en vit tygbit som man sedan ska doppa i brygden och sedan rulla till en boll som ska stoppas under huvudkudden. Sedan sägs det att man kommer drömma om den man kommer bli tillsammans med! 
 
Ha en bra kanelbullens-dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0