konfirmanddag

Hej hopp!

Nu är jag hemkommen efter en hel dag med konfirmationen. Från klockan 11- 17.
Vi blev indelade i grupper, jag var med Anna, Moa, Rebecka, Linus, David och Ulrika, och fick en karta i ett kuvert. Sedan skulle man gå runt i stan och leta efter olika ledare som man skulle hämta ett litet kort hos. Ett kort där det stod ett kapitel ur Bibeln, t.ex "3 Mos 12:16". När man varit hos alla ledare och hämtat alla kort så skulle man tillbaka till Kyrkbacksgården och de som kom först fick ett litet etapp-pris. Det var inte min grupp som vann, vi virrade runt när vi redan (tydligen) hittat alla 9 kort. Hehe. De som vann fick i alla fall en påse dumlekolor. 

När det var avklarat blev det en fika med ost- och gurkbaugette och saft.
Efter fikapusen körde vi igång igen och nu fick vi bläddra i bibeln och leta reda på ingredienser i de olika kapitlen. Vi skrev upp det och fick med oss dessa upp till ett kök där vi fick baka en sockerkaka med kardemumma. Sedan fick vi rast och då var de flesta nere i uppehållsrummet och spelade Wii, sällskapsspel, biljard eller bara satt och snackade. Jag, Agnes & Anna spelade ett sånt där fotbollsspel som man står och snurrar i olika stänger så att gubbarna på planen flyttar sig sida från sida.
Efter rasten körde vi igång igen. Nu blev vi indelade i större grupper och det var tre stationer som vi nu skulle gå runt på, och min grupp började med lite fysiska övningar. Man skulle massera lite, stöta ihop fingertopperna och den ena skulle då blunda och bli förd utav den som tittade runt i rummet. Sedan körde vi att man skulle stå mitt emot varandra, granska varandra från topp till tå och sedan vända sig om och ändra två saker på sig själv som sedan den andre skulle lägga märke till. Det var nog den roligaste stationen om man bortser från den andra som var med en präst, prästen Ingemar. Haha! Han har drag som gör att han är väldigt lik Mr. Bean! Och nästan varje gång han pratar sträcker han ut tungan som en orm och sedan håller han på att blinka mot en hela tiden. Störtskön! På den sationen fick vi se över de tio budorden och sådär.
Sista stationen handlade om orättvisan i världen. Vi fick bygga med lego, pussla och svara på frågor, och det var tre stycken som var ett rikt i-land och resten var u-land, fattiga. De rika fick flera pusselbitar, enklare pussel och enka frågor medan vi fick tvärtemot vad de fick. Sedan pratade han om rättvisemärkta varor och sådär. Nyttigt! Det var den sista stationen och efter det var det lite rast innan middagen. Vi fick tacos till middag och våra hembakta sockerkakor till efterrätt. Mums!
I samma sal där vi åt hade vi sedan mässa då vi sjöng lite till en ledares gitarrspel, bad och hade nattvard.

Det har varit en bra dag, bättre än förväntat! =)
Hoppas allt är bra med er, nu ska jag skriva lite på min vampyrnovell om jag har inspirationen.
Puss och kram! ♥

P.s Brorsan har kommit hem hit från Växjö där han pluggar nu! Min fina bror.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0