Jaga- jaget, lilla jag (kärt barn har många namn..)

Vi har tre fina jakthundar; Nikko 5, Morris 3 & Jaga 1 år.
Jaga är Nikkos dotter som han fick i en 10- valpars kull (!!) efter en parning med en annan finsk stövare vid namn Junta, förra året 2008 i maj, tror jag. Alla valpar var så fina och friska, och det är ju ganska ovanligt, med så många friska valpar menar jag. Det var jättekul! Vi hämtade Jaga när hon var tillräckligt gammal för att lämna sin mamma. Bilresan hem kommer jag ihåg, hon låg i mitt knä och var så liten och söt, tyst och skygg. Men sedan, när vi stannade till på donken hem, fick hon sig lite frisk luft och hon började skutta omkring och såg så glad ut helt plötsligt. Det var en riktigt härligt upplevelse att se henne så pigg och glad, den egenskapen har hon behållit kvar, lilla älsklingen.
Sedan i höst, blir det ju spännande att se om hon kan jaga också. Hehe. Men det tror jag nog- jaktinstinkten finns där, helt klart!


En liten jag samma dag som vi hämtade henne


I mattes famn


Bus






Morris & lilla jag


För sött!


Favoritleksaken


Trötter i bilen






Jaga, 2009.

Härliga bilder där!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0