Hej mitt Vinterland!

Hello!

Jag älskar snö- men med undantag. Som att cykla i snöyra då snön piskar en i ansiktet och att cykla i snö är ingen höjdare. När man råkar cykla där det inte är plogat, typ en snötäckt trottoar, så blir det ostyrt och cykeln lever sitt eget liv och svänger hejvilt.
Men att vara ute i snön, med flera lager kläder så att man inte fryser och åka pulka, skidor eller att ha snöbollskrig, det är skitkul! Och sedan är det ju så vackert med snön, den behövs i vintermörkret till att lysa upp lite.

I skolan idag då började vi med idrott. Igår i matsalen satt Fredrik, våran idrottslärare med mig, Amanda och Agnes och vi snackade om vad vi skulle göra idag. Då sa han att vi fick bestämma, så då blev det dutchball. Vi fick också reda på våra betyg för höstterminen. Jag fick ett bra G, men det arbetet vi hade som kallades "egen träning", då vi skrev träningsdagbok och man fick lägga upp ett eget pass, fick jag VG på! Jag är ganska nöjd, men ska försöka satsa på VG längre fram..
Efter idrotten hade vi svenska då vi tittade klart på "Forrest Gump" som vi började se igår. Hade inte sett den förut, men det var ju en ganska bra film med goa Tom Hanks. =) Det var både sorg, action och lite romantik i samma film, det är bra!
Brorsan, Johannes, vikarierade på Prästängen idag, och jag träffade honom en gång i korridoren och frågade om han skulle ha min klass någon lektion, men det skulle han inte.
Härnäst på schemat stod språk och på spanskan idag fick vi rita julkort och titta på en julfilm, en klassisk Disney- film som hette "natten innan julafton" eller något sånt. Till det fick vi alla fall sådana där polkagrisar man hänger i granen att knapra på. Polkagrisar är lyckogodis, för jag blir alltid gladare av att äta dem! Hihi.
Sedan hade vi matte och då satt vi i datasalen och spelade mattespel, Chefren.
Efter det lunch, pyttipanna. Och sedan hade vi engelska som tydligen blev sista lektionen idag. För det blev ingen teknik eftersom Solweig inte var där och hon skulle satt betyg på oss och vi skulle sett en film. Men istället fick vi då sluta en timme tidigare, vilket var riktigt nice!

Efter skolan gick Agnes & jag och gymmade. Vi körde bara hälften av passet, vilket tog 20 min. Agnes skulle till Jossan efter det och jag skulle möta pappa på Willys för att få lite mer julklappspengar!
Så jag har varit på stan idag igen och handlat några fler klappar. Det blev en till klapp till mamma, en till Cilla och en till Agnes. Skulle vilja köpta något till storebröderna också, men de är inte så lätta att köpa till. Vad kan man hitta på? Kalsonger & strumpor, hur kul är det liksom.. behövligt kanske, men i alla fall.

Nu är jag alldeles själv hemma, jag och musiken. Kan va skönt!
Vi har fått ett uppdrag av Lasse, vår svensk-  & engelsklärare, och det är att skriva tankebok varje dag i ca. 5 min. Jag skrev i förrgår under typ 30 minuter! Jag har ju bloggen, så han kan ju gå in och läsa den istället, egentligen. Hehe.
Men det är lite mysigt att ha en bok att skriva i också. Köpte mig faktiskt en ny till att ha som det i går. En fin äppelgrön. =)

Ha det så bra vänner, så hörs vi igen! ♥


Jag och min äppelgröna tankebok. Från Sahlgards Lek & hobby för 35 kr.
Har gått osminkad till skolan under två dagar nu..
Har inte gjort det en enda gång under 8an, inte 7an heller tror jag.
Använder mest mascara och rouge i skolan annars, men det är ju så skönt
att kunna gnugga sig i ögonen utan att kleta ut all mascara.
Och jag trivs faktiskt utan smink, nästan bättre än med smink.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0