sjukhus- orientering

Det är riktigt skönt att vara hemma själv, ibland, tycker jag. När jag satt och sket sjöng jag på Realese me med Oh laura. Jag går och sjunger på den nätt & jämt nu, den är fin och jag är inte sååå dålig på den heller. =)

Morfar kom som sagt innan och hämtade upp mig. *Tuuuut tuuuut*, haha! Han satt där i bilen och log när jag kom ut. Han är inte dålig, min morfar. Hihi. ♥
Och så åkte vi upp till sjukhuset, och orienterade oss fram genom korridorerna. Morfar hade skrivit en liten vägbeskrivning på en lapp, och när vi kommer in i en korridor där, vi enligt morfar, skulle svänga höger enligt mormor så ser jag på skyltarna att det är fel. Så morfar bara "men då har mormor gett mig fel beskrivning". Och när vi kommit fram till mormor så säger hon "nej, min beskrivning var helt rätt, jag sa till väääänster".
Mormor såg i alla fall pigg och kry ut, vilket var skönt att se! Sköterskorna kom och skulle ta med henne på en promenad i korridoren, men vi satt ju där och pratade, och så bara kidnappar de mormor. Det var fel gjort av dem, tyckte moffa & jag. Höhö.

Mormor delade rum med en annan tant, säger man så? Ursäkta mig annars... Och gissa vad hon hette? Ester!
Sedan frågade mormor mig om jag kunde fylla på ett glas med vatten till henne, och handfatet låt på Esters sida, så jag gick över dit. Hon var riktigt söt den där Ester, orsaken till att hon var där var för att hon hade ramlat. Stackare! Men 97 bast var inte dåligt, hon talade bra och hon hade verkligen bus i blicken, underbart! Så jag ställer mig där och fösöker på vattnet så kallt som möjligt. Sedan flyttar jag blicken till Ester och säger; "jag hörde att du hade ett väldigt vackert namn!". Då ler hon och jag säger att jag också heter Ester.
Det kan inte vara lätt att arbeta där, alltså, det är ju mysigt med äldre människor som har så mycket minnen, självklart, men att veta att de snart, liksom, ska lämna livet på jorden. Hm.

Vad hittar ni på idag? Skriiiiv nu!



Kommentarer
Postat av: Sherry

wow.. are you the biggest fan of the twilight movies?!



:)

2009-08-18 @ 15:49:12
URL: http://sherry.cairowecare.com
Postat av: petra

fin blogg :)

2009-08-18 @ 17:41:26
URL: http://petralovisaeriksson.blogg.se/
Postat av: amanda

fin blogg :)

2009-08-18 @ 19:04:42
URL: http://amandaberglin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0