Göteborg is the shit!

Göteborg var verkligen skitkul. Lite värk i benen och lite sömn inatt var resan värd!
Bussen gick vid 7 på morgonen och var framme ca 9:45 i Götet. Vi åt fikade lite när vi kom fram och vid 10 gick vi in på Universeum. Det fanns läskiga kräldjur & fiskar, men också apor, otroligt söta små svarta apor. Sen fanns det också avdelningar med experiment och sånt. Det var faktiskt riktigt kul där!

Efter ca 3 timmar på Universeum, gav Antonia & jag oss iväg ut på stan för att leta efter ett lunchställe. Småstadsflickorna i en storstad, det passade inte riktigt ihop, men för två somrar sedan var jag i Göteborg med mamma, Peter & Isak, så jag hade ett minne av att donken inte låg så långt däifrån. Mycket riktigt, när vi rundade Svenska Mässan fick vi en skymt av en McDonalds- skylt och jag bara "ja! Jag visste att det låg här, vilket minne jag har, va." Hehe. Så vi tog en lunch där och begav oss sedan ut i djungeln (för oss kändes det som en) och började röra oss för att söka upp Nordstan. Vi tittade på en karta som fanns där och såg att Nordstan låg en bit bort, så vi började gå åt det hållet och på vägen fick vi fråga runt lite vart Nordstan låg. Tillslut kom vi fram, och började kika in i butiker.
Inne på Gina fick jag beslutsångest, eller det var ett utav mina, och provade ett par skitsnygga ljusa jeans trashade på knäna, men om jag skulle köpt dem så skulle jag knappt haft råd med något mer, kanske en glass, men jag struntade i dem. Istället hittade jag ett par snygga rutiga shorts och ett fräckt linne på H&M och en väldoftande body butter inne på The Body Shop. Efter ett tag blev vi jätte trötta i benen och sugna på glass, så vi drog in på donken och köpte varsin mjukglass och satt oss nere vid en stor trappa med utsikt över vattnet. Härligt!

Vi lämnade Götet runt 19 och bussresan hem var sjukt kul! Längtar redan tillbaks!

Skolan idag har varit bra, och vädret är ju på topp!
När väckarklockan ringde imorse, så stängde jag av den som jag alltid gör när jag vaknar, och jag brukar gå upp direkt. Men imorse så slumrade jag till och försov mig en halvtimme, det var pappa som tittade in, annars hade jag nog sovit någon timme till, vilken tur! Men jag kom endast 10 minuter sent till skolan, detni! hehe.

När jag kom hem från skolan idag gick jag ut och satte mig på våran gård med en Sandwich, favoritglassen, min bok och solbrillorna på. Nu är vi lediga 3 dagar och imorgon åker vi upp till Stockholm.

Ha en riktig fin torsdag, pussar!

Förlåt för en del kassa bilder, de är tagna med mobilkameran;


En riktigt ful plattfisk.


En fin rocka.


Och en såndär liten söt firre med fräckt mönster och gula fina fenor.




En stor såghaj. Skit ball!


Åh, världens sötaste lilla apa!


Påväg mot Nordstan för shopping.


Såhär kul hade jag i bussen påväg hem. Haha!


Snart lämnar vi den här gården och flyttar till hus.


Avnjuter en glass ute i solen efter skolan idag.



Kommentarer
Postat av: sofia!<3

De lät mysigt! ;)

längtar tills ni kommer upp hit till stockholm!

2009-05-01 @ 08:46:42
URL: http://finsoows.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0