2011, en lista över ett och annat.

året
hur har året 2011 varit för dig? ganska fint. Har varit kär och det har hänt ganska trevliga saker. Dock jobbigt med skolan då jag gick natur först där matten gick åt skogen, jobbigt att inse att det inte kommer funka.
bättre än förra året? tror det. Beror ju på hur man ser det.
någonting du aldrig kommer glömma från 2011? en del. Men fina stunder, att jag började spela cello och sånt där.
har du flyttat under 2011? nej, faktiskt inte. Haha.
har du hittat en ny favoritlåt? ja, det gör man väl varje år.
isåfall vilken? Midnight City med M83 är bra, och Secrets med One Republic, även What You Know med Two Door Cinema Club.
har du druckit alkohol? un poco.
har du kysst en främling? nä, inget sånt.

Kärlek
hur har din kärlek varit under 2011? väldigt fin. Men även lite tuff.

har du varit kär? ja!

har du sagt jag älskar dig till någon? yeah.

har du haft ett hemligt ett hemligt förhållande? hehe, nej.

 

Personligt

har du gjort något du ångrar? inte direkt, tror jag väl inte. Det är ju bra att tänka i minst två steg, så att det blir som man tänkt sig :)

isåfall vad? -

har du skämt ut dig? självklart!

har du ljugit för en vän? inte direkt, jag brukar inte ljuga rakt upp i folks fejs. Jag kör på grejen ärlighet varar längst, typ.

har du varit ute en hel natt? kanske inte ute. Tror inte det.

har du blviit tagen av polisen? nej, puh.

har du sovit i samma säng av samma kön? kanske det.

 

Skola

vilken skola går du i? Eksjö Gymnasium.

har du gjort några framsteg? borde jag ha gjort, va? ;)

har du fått alla rätt på ett prov? nej, det tror jag tyvärr inte. Kanske nån enstaka gång.

har du bytt skola? handlar det om det enbart om 2011? Isåfall, en gång.

 

Vänner

har du träffat nya vänner? Yes :)

har du förlorat en vän? nja.

har du fått tillbaka kontakten med en gammal vän? inte riktigt.

har du gått bakom ryggen på en vän? nej.

har du haft relation med din vän? hehe, nein.

 

Under 2011..

har du gråtit? yes, ma'm.

har du skrattat? det är klart!

har du sovit i tält? detta året? Hm, har jag det.. Osäkert.

sovit under bar himmel? nej.

varit på liseberg? yes box.

varit utomlands? räknas Danmark som utomlands? Utanför landet, jo visst.

varit i en annan stad? japp.

har du bott hemma? för det mesta, ja.

 

under 2011 har du..

har du sökt tröst hos en vän? ja.

har du sovit över hos en vän? ja.

har du varit kär i en vän? nej.

fått mer än fem nya vänner? jo, på ett ungefär, kanske.

 

när har du som mest?

gråtit under 2011? i april, nångång.

skrattat som mest? minns jag inte, men det har jag väl gjort lite då och då under hela året, eller så.

 

under 2011 har du..

har du pussat någon? hihi, ja.

varit tsm med någon? hela året, i princip.

varit kär i någon? yep.

sovit med någon av motsatt kön? hell yeah.

 

denna månad..

har du varit kär? ja.

kysst någon? ja.

pussat någon? ja.

kramat någon? ja.

skrattat? ja.

gråtit? ja.

 

när..

grät du senast? igår.

skrattade du senast? igår.

duschade du senast? igår kväll.

lyssnade på musik? för några minuter sedan; What You Know- Two Door Cinema Club.

hade du kul senast? igår.

 

vem..

kysste du senast? min kille Johannes.

kramade du senast? min storebror Johannes.

pratade du i telefon med? mamma.

fick du sms av? min BF Johannes.

har du tråkigt med senast? det vet jag inte? Tråkigt har man väl inte direkt med andra folk? :)

 

allmänt

när fyller du år? 4 februari, snart ju!

tycker du om någon just nu? hatar inte direkt någon, eller så. Men jag tycker ju mycket om min pojkvän. Och min bror Johannes är fin. Tycker för det mesta om min familj ju, och mina vänner.

samlar du på ngt? kläder, smycken och böcker. Sämst på att samla/spara pengar i alla fall, haha.

gröna eller röda äpplen? gröna, tack.

vem ringer du när du är arg/ledsen? beror på situationen. Pojkvännen, mamma eller någon vän får det bli.

vilken tid gick du upp idag? ca 09:30.

har du sovit i din egna säng inatt? japp.

har du sovit ensam inatt? ja.

har du strumpor på dig nu? yes.

hur svarar du i telefon? mobil: "Hej, det är Ester" för det mesta. Beror ju på vem som ringer, kan även låta "heej älskling" eller så.

vad ska du göra imorgon? var ute hos mamma på vischan och mysa.

vad vill du bo när du blir stor? Tyskland, Berlin. Eller kanske Nya Zeeland, verkar så fantastiskt vackert där!

vad vill du bli? ville bli läkare, men det känns lite kört nu. Funderar nu på journalist.

är det okej att gråta? jo, visst. Men det är ju inte kul direkt.

vilken årstid gillar du mest? hösten är mysig, älskar höstkläder. Men sommaren är ju naturligtvis mycket vackrare och skönare.

skulle du göra om du vann 1miljon? om jag är i denna åldern så blir det väl shopping, men sedan sparar jag nog till min framtid.

tkr du det är viktigt att ha märkeskläder? nej. Att det är märkeskläder säger ju inte att de måste vara snygga, right? :p

har du tatuering? inte än, men sugen är jag. Väntar tills jag är 18 och myndig. Päronen tillåter mig nog inte än.

vill du gifta dig? har tänkt att det bara är onödigt, men kommer säkert ändra åsikt. Bröllop kan vara fina. Tänkt ett bohemiskt, vackert på en strand eller så. Med bara sina nära och kära där. Ett minne för livet, säkerligen.

vill du ha barn? naturligtvis.

solar du ofta? nej, men när det är sommar så.

är du bra på att laga mat? har inte lagat mycket mat, så nej inte än.

gillar du att dansa? yeeah!

är du vig? inte så värst, kan inte gå ner i splitt/spagat, men jag kan stå upp med raka ben och böja mig ner och nå fötterna med händerna, om ni fattar. Så, det funkar.

favoritglass? Ben & Jerry's, OFC. Det ska vara med mycket choklad, alltid!

morgon/kvälls människa? typ både och, nästan.

vilka hårfärger har du haft? everyone. Först min naturliga mellanbruna, sedan rött, sedan blont, därefter olika bruna nyanser igen och sedan rött igen. Nu är det svart. Men jag vill ha tillbaka det röda. Heh.

senaste låten du hörde? What You Know med Two Door Cinema Club.

brukar du bädda sängen? inte alltid, har en bäddsoffa hos pappa, jobbigt värre.

när kysste du någon senast? inte länge sedan.

vad sa du senast? "godnatt", till bror.

saknar du någon just nu? ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0