Tyskland- Thüringen.

Sicket fint höstlov jag haft! :)
Hängde med pojkvännens familj till deras hemstad, eller vad man säger. Till staden de kommer ifrån i alla fall.
Vi var i två olika städer/byar. Först hos hans morföräldrar i Steinheid under några dagar. En trevlig liten by med fina omgivningar. Thüringen är typ ett av Tyskland grönaste områden, tror jag älskling sade.
Vi var ute och promenerade en del och åt myycket mat! ;) Träffade även lite mer av hans släkt, en kusin och så. Jobbigt bara att jag kan inte kan så mycket tyska än och mest fick sitta och lyssna när alla konverserade. ;p

Sedan åkte vi vidare till hans farföräldrar i Suhl. De bor i ett ganska stort och spännande hus som förr varit nåt stall eller så. Väldans mysigt! :)
De bor utanför stan i en by, och där var så himla fina omgivningar där med! Naturen var underbar. Massor av fina bokträd överallt. Vi vandrade en hel mil en dag, och det var först en sträcka uppför berg, nästan 1 km över havet! Så det var rätt så jobbigt det. ;)
Åkte in till stan några gånger. Gick på vapenmuseum en dag och tittade på olika gevär och annat vapen- grejs. Lite ballt ju. Suhl är en vapenstad, kan man säga.
Och sedan blev det dessutom en del shopping, det fanns New Yorker där, och det gillar Ester. ;) Fick med mig några tröjor och världens finaste mössa! Hihi.

Nu ska jag bädda ner mig och titta på lite Vampire Diaries. Efter att jag gjort en del matteuppgifter, är tvungen då jag ligger efter lite då jag inte pluggat på lovet, hehe.
Natti natti!

Min nya fina mössa, tihi.
Den är från New Yorker.


Det händer inte varje dag att man köper CD- skivor!
Men det gjorde jag nu i Tyskland-
The Killers Day & Age och Coldplays nya Mylo Xyloto.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0