25 november.

Idag var jag och fick lära mig cellons delar och hur jag ska handskas med instrumentet. Fick även med mig en ljuvlig cello hem! Lite stor och klumpig att bära med sig dock, men äh, den är superfin ju.
Jag har suttit och försökt spela lite utan att kunna en enda not eller något sånt. Men nästa fredag ska jag börja lära mig på riktigt! Känns fantastiskt.

Ikväll var jag och tittade på dansuppvisningen med Ridd. Vill bara dansa själv när jag tittar på alla dansare. Dans är också något fantastiskt. Att röra på kroppen till rytmerna och shakea loss är sååå härligt!

Ska hämta lite mera glögg nu, julkänslan börjar krypa fram. Farsan har julpyntat här hemma med adventsstjärnor och sånt och nu börjar julbak och sånt mys dra igång. Fin högtid, den där julen.


Cello- bilder, weheartit.com.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0