22 mars.

Hey!
En sådan här tisdagskväll beslöt jag mig för att knåpa ihop ett litet inlägg här. Skriva lite om dagen, om livet. Japp!
Denna tisdag i skolan har varit bra. Var på en utställning på muséet på bilden, och tavlorna där var målade av två bildlärare. Väldigt fina må jag säga. :) Vi fick välja varsin tavla som vi tyckte mest om av dem, och sedan skulle vi berätta varför vi tyckte om den o.s.v. Och sedan fick vi i läxa att skriva om den, så för att inte glömma hur den såg åt fick vi ta kort på dem. Och jag förde ju över mina mobilbilder innan kom jag på, så jag kan ju visa den. ;)
Annars idag har jag tagit reda på vilka svampar man kan få hallucinationer av, haha! Toppslätskivning heter den svampen. Den innehåller en hög halt av den hallucinogena substansen psilocybin som ger ett LSD- liknande rus. Intresssant.. ;)
Det var så att jag och Johannes tittade på filmen Tenacious D, och Jack Black som spelar huvudrollen är ute i skogen och blir nämligen hög på svamp. Så då var ju jag tvungen att forska lite i det.
Och sedan har jag också gymmat med farsgubben. Jo, men det var ju fint! Han fyller för övrigt år imorgon, far min. Grattis grattis! :)
Annars leker livet lugnt och fint. Det kanske blir till att testa på lite teater imorgon för mig. Men då pappa fyller år så vet jag inte riktigt om jag drar dit. Men vore nog kul, får ju se älsklingen då han går på teatern. :) Och jag skulle nog växa i mig själv liksom, det tror jag. Men som skrivet var, så får jag se om det blir just imorgon som jag testar på. Yeah!
Tavla målad av Emma Larsson.
Hon är bildlärare på estetprogrammet i Nässjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0