Mendel - The father of the genetics.

Inatt sov jag hos älskling istället. För han jobbar idag, så jag följde honom till stationen, vi pussade varandra hejdå och sedan gick jag hem. Jag jobbar ju också idag fast ikväll, igen. Då blir det allsång! ;) Troligtvis, det beror på vädret.

Gick hem och åt frukost och sedan lade jag mig och läste i SOLO, och nu har jag nyss vaknat upp igen efter att ha sovit i nästan två timmar till. Göttigt, som älskling brukar säga. :) Min finaste <3
Innan jobbet senare blir det till att fixa nån mat och sådär, annars vet jag inte vad som händer. Tur att jag har brorsan här som iallafall kan mer än mig om matlagning, hehe. :p

Idag är det Gregor Mendels födelsedag, 189e födelsedagen. Och jag vill skriva det bara för att han är fader för ett viss forskningsområde - Genetiken. Det är coolt att han gjorde experiment genom att korsa ärtsorter för att få fram en teori om hur anlagen kombineras i barnet. Genetik är fascinerande. Jag fascineras iallafall av sånt. ;)

PEACE.

En morgon som denna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0