Dag 15- Mina rädslor.

Jag är nog lite rädd för att göra fel, faktiskt. Inte alltid, men det händer att jag är rädd för det. Att osäkerheten tar över liksom, och jag inte vågar göra saker fullt ut, om man säger så.

Annars är jag inte så rädd som person, egentligen. Jag vågar testa nya saker bara jag tar till med en smula mod och anstränger mig lite.
Men jag har stunder då jag tvekar för länge och blir nervös, och kanske till och med skräckslagen. Ett riktigt nervvrak kan jag komma att bli inför t.ex redovisningar i skolan. 

Rädsla handlar nog om osäkerhet. Om det är något nytt som man aldrig testat förut, så har man ju ingen erfarenhet av det och tankegångarna går runt om hur det kommer kännas, vad som kommer hända o.s.v...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0