PRAO

Vi har prao- vecka nu, och jag är på Mogården som är ett relativt nytt äldreboende här i stan. Nytt och nytt, kanske ett år snart då men iallafall. Fint är det där!
Jag har en ganska stark förmåga att vilja hjälpa andra, så det går väldigt bra. Det är inte helt lätt eftersom jag inte vet särskilt mycket om vad som behövs, och vad som ska göras. Men jag blir ju instruerad och tillsagd att göra saker då och då, och beröm har jag ju också fått. :)

Igårkväll var mamma och jag på infokväll på gymnasiet. Eksjö gymnasium då, kommer nog gå här i Eksjö. Har inte direkt något emot det, skolan är ganska fin och den verkar bra!
Var och lyssnade på Vård- och omsorgsprogrammet och Naturvetenskapsprogrammet. Visste väl det mesta, men kan ju vara bra att nöta in hur det ligger till på programmen.
Sedan fick man titta- och testa på olika grejer i en annan byggnad. Där testade jag att ta venprov och fick mitt blodtryck taget bl.a, på Vård- och omsorgsprogrammet. Sedan på Naturvetenskapsprogrammet så dissikerade de en bläckfisk och tände en fräck Bengalisk eld i en rosaröd ton.
Kul och se lite!

Har legat i sängen och tittat på Kenza & Tyra Show nu, och ska bädda ner mig och sova snart.
Sista prao- dagen är imorgon, och vi råkade stöta på Lassebasse i matsalen häromdan, tyvärr (bara för att vi fick en uppgift att intervjua någon på prao- platsen, på engelska!). Har skrivit ned några frågor, och får se om jag pallar ställa dem imorgon.. ;)

Sleep well!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0