Trettonde.

Idag städar jag, eller vi. Har gjort det fint på mitt rum, och mamma snackar i telefon. Jag kanske ska ta och köra igenom hela huset när jag ändå är igång? Mmh, kanske jag ska. Då är jag duktig, som jag alltid är egentligen. Faktiskt. Hehe.

Asså, jag vill bara ha mer av livet. Spänning, testa sånt jag aldrig provat. GAH! Jag sitter i ett sött torp ute på vischan och vill hitta på en massa. Jag vill lära mig vad orgasm heter på spanska (den tanken slog mig innan- nu ska det översättas med Google Translate! Haha..), jag vill sväva ner i en fallskärm och se världen ur en annan vinkel för en stund. Jag vill ha ett eget, personligt liv- bli vuxen, bli doktor kanske och glida runt i mitt bohemiska hem. Jag vill upptäcka och uppleva fantastiska saker, saker som känner att man lever och bara vill ha mer av livet. Jag orkar inte med allt onödigt tjat runt omkring mig som uppstår ibland, den ibland kyliga omgivningen i skolans korridorer, Sveriges skiftande väder så man måste anpassa sina kläder likt en kameleont som skiftar färger, och dessa humörsvängningar som gör en deppig ena stunden och hypermegaglad den andra.

Fast egentligen så är min familj så underbar att jag bara skulle kunna bo i en håla med dem resten av mitt liv, men med vissa perioder då jag kryper upp ur hålan och hittar på de saker jag mest är sugen på...
Jag kände bara för att skriva det där.

Nu ska jag fortsätta städa, jag ska städa hela universum. Städa bort all skit- krig, våld, övergrepp av olika slag och orättvisor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0