100501

Hej!

Nu har jag hittat hit igen, som ni kanske ser. =)

Allt är bara bra med mig, jag klagar inte just nu. Men hur är det med er då?
Vad som hänt/händer just nu i mitt liv, det kan jag väl ta och skriva ner i detta inlägg, det var min tanke...

Jo, nu är det ju helg vilket innebär en skön ledighet, inte världslång men den ger i alla fall lite ny energi. 
Igår var det valborg. Vilket vi inte firade med något speciellt, då tänker jag på majbrasa och sådär. Typ supande ungdomar, då jag hörde att ungdomar super som mest under just denna afton. Och jag vet ju en del som supit till, och kan gissa mig till en del. 
Jag har aldrig supit, knappt smuttat på lite alkohol. Jag är stolt över det. För alkohol har typ aldrig intresserat mig, usch nej. 

Nej, för istället var vår fina lilla familj hemma och myste till det med tacos och snacks framför så ska det låta. 
Mamma, Isak och jag. DET var mysigt!  ♥
Sedan satt jag uppe till typ 1 på natten, för jag lade upp och skrev ned mitt idrottspass som jag ska hålla med klassen på måndagens idrottslektion. Det blir skön boxercise! =D

Under förmiddagen idag tog jag en dusch innan jag gick ut till mamma som fixade och rensade ogräs i trädgården. Jag rensade lite vid dammen. 
Sedan under tidig eftermiddag kom pappa, mormor och morfar hit på fika. Och pappa, som är idrottslärare, fick se över min idrottsplanering. Han tyckte att den var bra i allmänhet, men vi rättade till en del saker och jag lade till en del också. Nu är jag nöjd och hoppas på det bästa!!
Sedan har jag pluggat lite. Ritade mitt diagram över Min Termos, som vi hade som projekt på fysiken. Att göra en termos av en 50 cl petflaska. Jag lindade in min i lite tidningspapper och folie. Den kändes liiite ynklig mot en del andra elevers termosar. Och resultatet av min varmvattensmätning blev väl sådär.
Att använda sig av folie hade jag inte haft på tanken innan mamma sade det typ dagen innan elr så. Och då sa jag: "Mamma, du är för bra. Foliiiiee, ååååh! Att jag inte haft det på tanken, det är ju självklart egentligen!". Andra hade lindat en socka om flaskan, proppat bomull bakom hushållspapper och tejp, lindat en disktrasa under folien o.s.v... Så som sagt, min kändes en aning ynklig mot alla andra baouta- termosar. Haha!

I går i skolan fick vi våra böcker som vi beställt den dagen då Mietek Grocher föreläst om sitt liv i Ghettot och i ett X antal koncentrationsläger. Hans egen bok alltså. Den var så fint signerad "Till Ester. Tack för uppskattning och hoppas på eftertanke. Kram". =)
Så nu har jag ännu en bok att läsa. Jag har nu 2 böcker jag läser samtidigt. Genom dina ögon och Vargbröder del 6. Och sedan ännu en, ganska ny, som heter "Jag är femton år och jag vill inte dö". Perfekt!

I fredags köpte jag två produkter på Droghandeln, som nu Apoteket i stan heter. Roligt tycker jag! ;)
Det var en rengöringsmousse till ansiktet och en ansiktsgel från en serie som heter "Demons and Angels" från CCS. De passar ungdomlig hy som är lite fet och som lät orsakas av orenheter. Den passar min hy bra.
Det är trollhassel i dessa produkter, vilket är sammandragande och hjälper hyn att bekämpa orenheter.
Den innehåller också ett ljusreflekterande pigment som ger huden lyster och vitamin E. Toppenbra produkter!

Nu säger mamma att det är mat. Det blir lax ikväll, gott!
Fortsatt trevlig helg!



 
D&A, mina nya favoriter! Fina förpackningar har de dessutom. ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0