R.I.P Stumpen ♥

Tudeluu!

Jag pallade inte skriva ett till inlägg igårkväll, men nu är jag återigen här.

Vi åt god mat igår på golfrestaurangen. Det fanns att välja mellan lax eller fläskfilé. Och det blev fifty/fifty, alltså hälften av oss tog lax och hälften fläskfilé, ungefär. För vi var sju kottar. Jag var en av de som tog lax. Och den var god!

Jag hjälpte pappa med att fålla upp gardinerna i vardagsrummet, som sedan ska sys upp, och sedan kom pappas vän med fika hit. Bullar med mormorshosta, biskvier och toscakakor. Det var trevligt!
När vi fikat och sådär, så blev vi skjutsade av pappas vän till gymmet och så körde vi ett pass där. Pappa och jag alltså.
Sedan handlade vi lite gott till kvällen och tillbehör till hamburgarna som pappa grillade på grillpannan.

Vi fick reda på igår, av pappas kollega som ringde, att Stumpen hade avlidit.
Pappas kollegas kusin hade hand om vår lilla Stumpen sedan i höstas förra året. Och nu hade hon hittat honom på sin säng, utan att ha andats. Han hade somnat in, varför vet jag inte? Han blev 7 kattår, och det kanske är en ganska bra ålder för en katt.
Stumpen var en raskatt, en Devon Rex. Och pappa sade, eller trodde, att raskatter inte blir så gamla. Så kan det ju vara.
Han hade bara en liten stump till svans och var en av världens charmigaste!
Vila i frid Stumpen

Idag har pappa, Isak och jag varit ute på skedhult, golfbanan. Det var golfdag där idag, och man fick testa på gratis.
Vi fick först slå vanliga, långa slag och lära oss hur man höll och svingade klubban o.s.v. Att skjuta chippar och puttar fick vi också testa. Sedan gav vi oss ut på den riktiga, stora banan. Där testade vi på 3 olika banor. Det var faktiskt ganska kul, men om det är min grej, nej det tror jag inte. Men det var skönt att vara ute i 2 ½ timme.
Jag tänkte bara "nä, det här är INTE min grej, jag är en naturtjej som gillar djur och hundar. Jag gillar JAKT!".
Längtar verkligen efter att få komma ut i naturen, tills jaktsäsongen börjar!

Jag skalade potatis för en stund sedan, för idag blir det biff till middag. Pappa stekte upp ett gäng biffar (hamburgare) utöver de vi åt igårkväll. Gott!

Juste, jag hängde ute på chatroulette.com igårkväll och snackade med bl.a fransmän, en trevlig belgisk kille, en italienare och någon mystisk israel som ville köra en lek... "hell no, bye!", sade jag då han berättade vad för lek. Haha ;)

På onsdag, om bara 3 dagar, far vi iväg till Berlin med konfan. På ONSDAG!!! Fick panik när jag kom att tänka på att det är så snart, för jag har ju inte börjat med packning och sånt än. Men det löser sig... i sista stund. Haha! Som vanligt. Nej då, jag ska försöka få ihop ett'.

BTW.. I förra inlägget skrev jag att jag skulle berätta om varför jag spände mitt ansikte, vilket jag kanske inte gjorde med flit på bilden. Men i alla fall, så är det så att min käke är mongo. Den liksom låser sig på högersida när jag gapar lite större. Det har varit så ett tag, men nu känns det som att den ständigt är låst. Jag kan ju tugga normalt, men det är ändå obehagligt!
Mamma har haft en bettskena ett tag för hon har nog haft något liknande problem med käken. Så det kanske jag borde testa. Ska höra med min tandläkare nästa gång jag ska dit.

Peace, love and understanding.
kram



Finaste lille Stump, föralltid i mitt hjärta ♥


Kommentarer
Postat av: elin

jag gillar verkligen din blogg ska du veta ester! :) blir glad varje gång jag ser att du uppdaterat! :)



jag har också haft samma problem med käken, men det har löst sig nu. men ett tag var det riktigt jobbigt. usch ja.



ha det bra!

<3

2010-05-09 @ 15:56:48
URL: http://elinwiiden.blogg.se/
Postat av: Malin

Så jävla söt katt :)

2010-05-13 @ 21:57:28
URL: http://enflikka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0