100311

Hej!

Det var ett ganska bra tag sedan jag skrev nu. Har nästan torkat ut av bloggtorkan, nästan tappat lusten totalt faktiskt.
Men nu tog jag mig i kragen och tänkte i alla fall skriva ett hej! Men om jag känner mig själv rätt kan det här inlägget bli betydligt längre än så. Hehe..

Inget speciellt har väl hänt sådär förutom plugget och det där vardagliga livet man lever vilket innebär lite träning då och då (händer inte ofta att jag promenerar till gymmet på fritiden, även att jag vill, men minst en gång i veckan blir det alltid eftersom att jag har det som intresseval i plugget med Agnes), att äta, sova, göra behov på toaletten och kolla igenom bloggar och titta på teven om kvällarna... Händer inte så mycket, egentligen.

Jag har fått en sväng av magsjuka också. Det var i förra veckan, då stannade jag hemma från skolan på fredagen.
Amanda gick hem från skolan dagen innan då hon hade ont i magen och mådde illa. Morgonen därpå låg jag vaken i en timma innan uppstigning och mådde illa. Jag låg och väntade på att min mun skulle vattnas sådär som den gör innan man behöver kräkas och efter en timme gjorde den det... Ni förstår nog vad som hände då, ja.
Jag stannade hemma själv hela dagen. Var hungrig och ville äta, men eftersom att jag kräktes ca. 5 gånger den morgonen fanns den säkerligen ingen chans att få behålla det i magen.
Men efter att jag somnat om och vaknade upp efter några timmar, gjorde jag ett försök med ett glas nyponsoppa och en macka. Ett bett av mackan, en klunk nyponsoppa, ett bett av mackan, en klunk nyponsoppa o.s.v... Jag lät det gå långsamt. Jag fick behålla det en stund, faktiskt.
Jag slog på teven och lade mig uppe i tevesoffan med en filt och zappade bland kanalerna. Blev lycklig då "The Vampire Diaries" gick på kanal TV6.
Sedan snackade jag med Agnes som var påväg till deras stuga i Kalmar. Fick tips om att dricka varmvatten med buljong, då jag inte skulle bli tvungen att spy upp det.
"Usch, fy & blä!" tänkte jag, men när jag hade gjort iordning en mugg med grönsaksbuljong och tagit en klunk, tyckte jag att det smakade riktigt bra! =)
Jag skulle sovit över med Agnes och Jozzan från fredag till lördag egentligen, förresten. Mamma och jag hade köpt hem snacks, läsk och pizzadeg m. tillbehör. Det var väldigt tråkigt att det blev som det blev!

Jag var ensam ända till klockan 12. Då Isak sov hos mormor och mamma var på personalfest.
Tittade på Let's dance och bästa Solsidan, med snacks och läsk till! Jag piggnade verkligen till framåt kvällen så jag kunde få i mig lite gottis! =)
På lördagsmorgonen mådde jag mycket bättre!

Jag har börjat spela lite gitarr här hemma. På en gammal goding jag hittade i Cillas och pappas garderob, som är Cillas. Den funkar, men är nog inte riktigt stämd bara.
Har skrivit ned några enkla ackord och två låtar med ackord: "I'm yours" och "Wonderwall". Funderar på att börja å ta några gitarrlektioner, för visst är det kul att kunna spela något instrument?! =)

Idag torsdag och imorgon fredag har vi studiedagar! Riktigt gött äre!
Jag vaknade runt 8 imorse, och då jag brukar ha svårt att somna om gick jag upp och åt frukost.
Satte sedan på datorn och skrev ned låtar med ackord (de jag skrev innan).
Har också ätit pizza, Grandiosa, som man värmer i ugnen och pluggat biologi. Boken om kroppen ska nämligen vara helt färdig den 11:e mars, om en vecka ungefär.

Om ca. 20 minuter kommer våran präst hem hit, för vi ska nämligen prata om mitt dop. Pappa är iväg på en kurs idag, och jag hoppas att han kommer hem snart. Försöker ringa honom, men hans telefonsvarare går bara igång... Han vet faktiskt om tiden.

Ni får ha det så bra. Kram


Gura =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0