Midsummer

Hejsan!

Då det kom en lätt regnskur innan, så tänkte jag "som vanligt regn på midsommar...". Men nu skiner solen och det verkar bli rätt fint väder trotsallt!

Jag vaknade runt 10 idag, och då gick jag upp och duschade och fixade mig.
Gjorde slut på min håripackning från Björn Axén idag, innehållande alger och sådant, färgbehållande inpacking. Den var rätt okej! Men köper nog någon inpackning i budgetprisklassen nästa gång. De funkar säkert lika bra! Jag har inget behov av att använda mig av färgbehållande produkter egentligen, för mitt hår skiftar i så många olika toner nu. På hjässan har min naturliga hårfärg börjat gro ut och i solljus skiftar mina längder i koppar/bronsrött.
Har rakat benen och filat fötterna en aning också, vilket känns riktigt skönt och fräscht! =)

Idag firar jag midsommar med mamma, bröderna och mormor och morfar.
Klockan 13.00 ska vi befinna oss hemma hos mormor och morfar efter att ha hämtat en beställd prinsesstårta på Lennarts konditori. Vi stannar där och fikar och umgås i ungefär en timma, för sedan klockan 14.00 ska vi dra iväg till Eksjö Camping där det hålls ett midsommarfirande med olika aktiviteter att testa m.m. Mormor och morfar hänger inte med eftersom att mormor nyligen har opererat sitt knä och inte orkar röra på sig så mycket.

Denna sommar hade jag föreställt mig en hängmatta hemma hos mamma, mellan två äppelträd, att ligga och läsa skönlitterära böcker i. Och nu har mamma köpt en härlig en i canvas med naturella färger. Ååh, vad skönt det ska bli att ligga i en i skuggen under träden och läsa, när vi väl fått upp den (måste skaffa rep att hänga den i).
Jag hade också föreställt mig en bohemisk sommar då jag går i en längre klänning i lite hippiestuk, den jag hade på avsluningen, och äter jordgubbar, läser och chillar ute på våran bohemiskt söta uteplats här. Och det har nästan blivit exakt så. Riktigt härligt när det blir som man tänkt sig ju! =)

Nu har solen gått i moln. Får hoppas att den kikar fram snart igen.

Peace out! Eller fred ut, som Lisa från bloggen Lisaplace, säger. :)
Diggar hennes stil grymt mycket förresten. Kläder, smycken, hår och sedan är hon snygg också!

Nice midsummer to you, peoples!


Klänningen som jag hade på skolavslutningen i år.
Den är ganska lång, går strax nedanför knäna, och har fint broderi nertill.
Den är från märket Kaffe, och är köpt på en butik vid namn HeddaGretas i Eksjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0