100608

Hej där!

Idag hade vi klassensdag, en dag som är en utav denna veckans fältdagar. Igår, måndag, var det vanlig skoldag med vanliga lektioner. Men idag hade vi som sagt klassens dag, imorgon är det friidrottsdag på Ränneborg och på torsdag har vi, 8:orna, någon kamp på stan. Och på fredag är det skolavslutning!!! ÅH vad härligt med sommarlov och att ha gått ut klass 8!
Men Amanda, Agnes och jag ska inte vara med imorgon på Ränneborg. Vi har fått i uppgift av Bea, som är våran handledare, att måla om en pelare som står under trappan vid tekniksalen. Bara för att den står vid tekniksalen så ska vi måla tekniska uppfinningar på den. ;) Får hoppas på att det blir ett bra resultat!

Idag på klassens dag har vi cyklat drygt en mil.
Våran handledare Annelie bor i Höreda, så hon kom med förslaget att cykla ut dit till Mellby badplats och sedan grilla, spela beachvolleyball, kanske bada och ha det allmänt trevligt. Och efter en omröstning så fick hennes förslag flest röster.
Det blev inte att vi cyklade till den där badplatsen för att vädret inte skulle bli så bra eller vad det nu var... Så istället hade Annlie ordnat något place ute i bushen där det fanns något vindskydd i skogen och en grill i en tunna typ. 
Jag, Markus och Henrik låg ganska lågt före alla andra i klassen, så vi cyklade på där på skogsvägen tills vi kom ut till en trevägskorsning med asfaltsväg rakt fram och till höger. Då ringde Agnes och frågade efter oss, de hade redan kommit fram och vi tre hade cyklat helt fel, alldeles för långt. Då var det bara till att cykla tillbaka upp för backarna. Bara för att vi fått extra mycket motion idag, hehe.
När vi var framme så grillade vi. Jag åt mina tre mackor och drack MER först. Sedan skulle vi gå ihop i olika lag och utföra tre olika stationer. Jag var med Robin, Joel, Emma och Agnes. Först skulle vi kasta kubb, sedan kasta bilmatta och sist kastade vi pil. Bilmatta??? Haha, vilka idéer man kan få! :P

Jag grillade efter att vi utfört aktiviteterna. Hade med mig korv med bröd. Korvar med skinn på... Vilket misstolkades väldigt mycket då jag drog av skinnet, haha! ;)

Vi cyklade hem runt halv ett. Och var väl i stan efter ett någon gång.
Jag gick hem till pappa med cykeln som jag hämtade här då jag kommit in till stan med bussen imorse. Vi skulle nämligen samlas vid 9. Men det tog en stund innan vi kom iväg. Någon kom utan cykel och var tvungen att hämta den och sådär.

Där fick ni en liten uppdatering!
Vi hörs väl snart igen här hoppas jag.
Hoppas allt är väl med er.
Kramar


Köpte lite nya toppar på JC förra veckan. Hade brist på toppar att ha i sommar.
Köpte bl.a det här linnet som är i over size- modell och har ett fint tryck.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0