100709- Från norr till syd på cykel i värmen.

Hallå!

Jag är hemma hos Agnes, för det blir att slagga hos henne inatt. :D
Jag vaknade runt 10, messade Agnes och frågade om hon hade vaknat. Hon vaknade kanske mellan 5-10 minuter efter att jag skickat det.
Då började vi planera lite, för vi hade bestämt oss för att gå till bibblan och hänga i stan tillsammans.
Vi chattade kvällen/en bit in på natten igår och snackade om idag, men vi bestämde inte exakt tid att träffas och så.
Jag åt jordgubbar med mjölk till frukost innan jag duschade och gjorde mig i ordning.

Sedan packade jag min väska (läs tygpåse) med mina grejor, som min plånbok med drygt 100 spänn och lånekortet i, handsfree:n till mobilen, solglasögon, skivor som jag skulle lämna på bibblan, munkjacka, min "försvarets hudsalva", hemnycklar till både mamma och pappa och min bok som jag läser just nu, "Om jag stannar".
Sedan trampade jag iväg de cirka (dryga) 5 kilometrarna mot stan, eller Kaffekullen där jag skulle möta upp Agnes.
Och väl där såg jag att min väska inte längre satt kvar på pakethållaren! :o
Blev grymt förvirrad. Ringde Agnes och sa att hon skulle skynda på, men jag blev tillslut så otålig att jag cyklade ända hem till henne. :p
Sedan cyklade vi hela den väg jag cyklat tillbaka för att kika efter min väska. När vi kommit in på våran landsväg, och var i den drygaste uppförsbacken ever (!!!), så ringde pappa... Polisen hade ringt honom och berättat att de hittat min väska. Anledningen till att de ringde honom istället för mig, var att mitt mobilnummer står på pappas namn på söksajter, som eniro etc.
Så då fick Agnes och jag vända om, från norra delen av Eksjö, tog vi oss till den södra.

När vi kom fram till polishuset, så satte vi oss och väntade. Det blev min tur och jag fick tillslut min väska, som hade en fasthäftad lapp på sig där det stod "ring och tacka om du vill + ett nummer". Så jag ringde upp de s.k "svampplockarna", enligt polisdamen. Men alltså... Det finns väl inte svamp såhär års? Påstod mamma. Och nej, det gör det väl inte? Haha. Men jag ringde dem i alla fall sedan och tackade så mycket. :) Dagens fetaste ros går till dem! Generösa människor!

Sedan drog vi till bibblan. Jag både lämnade och lånade skivor med musik.
Blev med artister som bl.a Green Day, John ME, Melody Club, The Ark, Robyn, Johnny Cash m.fl.
Sedan drog vi till Willys, köpte varsin Magnum Gold, och en läsk var. För min del blev det en Coca Cola Zero, och för Agnes en Fanta Pineapple. Och sedan gick jag in igen för att köpa två minipåsar med Sourcream- and onionchips. Yum!

Sedan hörde jag av mig till mamma och frågade om vi kunde sova över och det fick vi då, brukar inte riktigt bli nekad till sånt, så. Men i alla fall. =)
Så mamma hämtade sedan upp mig där och vi åkte hem så jag kunde packa mina grejor.
Isaks kompis Fredrik som sov över hos Isak inatt, fick skjuts in med oss också.

Ikväll blir det chill med Agnes. :) Härligt!
Skulle sitta fint med ett kvällsdopp sedan, verkligen! Min kropp är alldeles klibbig efter en dag som denna, då det blev ett rejält äventyr från norr till syd på cykel!
Sedan ska vi nog åka in till någon livsmedelsaffär för att köpa lite gottis till filmen vi ska se ikväll.
Chattade en stund med brorsan nyss, och då jag sa att jag var hos Agnes och skulle slagga här, så frågade han om vi skulle se film. Och Agnes bara "jo, jag har hyrt en film, Patrik 1,5". Den har jag sett förut, och den är rätt bra! :)

Mina inlägg blir alltid så långa, haha. Men jag är då detaljrik när jag skriver, som ni säkert har märkt, ;)
Men ja, det är mitt sätt att skriva. Jag kan inte skriva kortfattat, det går bara inte. Jo, som sagt... Haha!

Ha en riktigt fin fredagskväll, kära ni! Love ya!



Me and my dear Agnes <3


Kommentarer
Postat av: Cajsa - F O T O B L O G G

Snälla kan du inte lägga en till röst på min bild, så är du super snäll. hihi :)



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=711



Du behöver inte säga att du har röstat, så du vet. Hihi =)<3



Tack på förhand.

2010-07-09 @ 20:27:51
URL: http://hallgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0