100715

Hallo!

Igårkväll kom vi hem ifrån stugan i Halmstad.
Det har varit väldigt skönt där nere vid västkusten. Låg nere vid stranden då det var väder för det, och det vill säga måndag och onsdag. Det är ju en riktigt fin sandstrand där nere, som är ca 3 km lång! Under måndagen låg vi vid Ringenäs och under onsdagen på ett annat ställe, typ raka vägen ner från området där stugan ligger, Frösakull heter det.

Under måndagkvällen gick vi ner en sväng till havet. Och efter en stund började himlen bli orangefärgad och ett blixtparty bröt ut över horistonten. Ljudlöst, eftersom att det säkert var en bra bit bort över havet. Det var hur häftigt som helst! Vi var helt fascinerade allihop, och bara satt där och väntade på att nästa blixt skulle komma. Och mellan två blixtrar så räknade jag, blev till 76 sek innan det kom en igen. Och efter det räknade jag igen, och då blev det 76 sek igen. Lite kul!

Vi var inne i stan i tisdags också. Gick runt lite, köpte pastarätter på en pastavagn. Jag tog en köttfärssås.
Har haft det bra! =)

Idag har jag varit hos tandläkaren och fått det fixat i min oral. Nej men, den saken jag hade i gommen, den där bågen, den tog hon bort idag. Inte meningen egentligen, men den hade gått sönder... Men det är riktigt skönt utan den nu! Kan prata ordentligt! :D Sedan fick jag ny metalltråd, nya söta gummiband i en metallicblå färg och sedan spände hon kedjan på fästet på den tanden som behandlingen går ut på. Den har kikat ut nu, äntligen! Kanske skrivit det här i bloggen redan, men ändå. Blev ju överlycklig när den tittade ut!

Har också varit på bibblan idag. Lämnade skivor och böcker, och lånade två nya böcker. Det blev "Ett litet hål i mörkret" och "Glöm mig inte". :)
Och en rolig sak som hände i kassan där, när jag skulle lämna skivorna, var att när jag gav dem till en tjej där, så hängde mina tuggummin som jag hade i samma väska med. Hon bara "är de här dina eller? Jag trodde typ att jag fick dem på köpet sådär, och kunde tagit mig ett". Haha. :p Hon är cool den tjejen, hennes stil och sådär. Och sedan är hon riktigt söt och snäll. Kommer ihåg en gång jag var där och frågade en dam som var före mig i återlämningskassan, när hon var klar och var påväg att gå utan sitte lånekvitto som satt i apparaten: "Ska du inte ha ditt kvitto?". Och då sa hon tjejen "Naw, vad gulligt av dej att fråga!", typ.
Och idag när hon skulle signera mitt häfte över vilka böcker jag läst, så såg hon att jag läst "Fallen flicka". Och började fråga mig om hur den var, för hon själv var sugen på att läsa den. Och ja, sedan sade hon lite annat. Så trevlig och vänlig så det inte kan va sant! :D

Puss hej!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0