100118

Skolan idag var ganska skön och rolig må jag säga! =)
Amanda var sjuk idag.
Vi hade handledning allra först, då vi fick reda på att vi ska åka pulka imorgon. Jippi! Hehe.. Det blir säkert kul!
Sedan hade vi idrott då. Idag körde vi några olika bollekar och sådär. Och när man åkte ur en lek vi körde så skulle man typ göra 10 st. situps, 10 st. armhävningar och 10 st. upphopp. Puh! Alltid lika ansträngande med den nya Fredrik, gosh.

Sedan gick vi bort till Linnéskolan för att ha slöjd. Förra veckan så var vi i en datasal på våran skola och gjorde uppgifter om olika textilmaterial. Jag fick skriva om bambun. Och idag fick vi då redovisa dem. Att redovisa, stå inför grupp, är något jag behöver träna på. Mina nerver börjat hejvilt bli ostyrda och får mig att andas lite snabbare och när jag ska läsa så blir det jobbigt med andningen och det låter nervöst. Jag tittar också ner i papperet mest hela tiden, men ja, det gör inte bara jag ser jag. Jag provade också våran ECO- klänning som är till modevisningen vecka 16, tror jag. Jag ska gå modell med den eftersom att vi gjorde den efter mina mått och sådär. Blev ganska nöjd när jag fått på mig den för den satt väldigt snyggt! Har inte sytt ihop över- och underdel ännu, för det hann vi inte idag. Men det blir säkert bra!

Lunch nästa. Efter det hade vi matte på Linné. Då satt Agnes och jag som vanligt i grupprummet där vi alltid har det kul, hehe. Vi kanske inte jobbar sådär mycket, eller en del, men mest blir det annat roligare. Haha.
Och efter det tillbaka till prästängen då vi skulle ha språk. Där gjorde vi ett antal uppgifter då.
Sist så hade vi SO. SYV var och pratade med oss om PRAO. Vi fick se en film om PRAO och sedan fick vi böcker som hette "i praktiken- elev", något sådant. Där i skulle vi fylla i tre av våra intressent. Jag skrev "Litteratur, Anatomi & musik". Sedan skulle man skicka bak den till en klasskompis som skulle skriva i en plats där man kunde praoa med sitt intresse sådär. Två kompisar skulle skriva under där. Såg ut typ såhär på min då:
_______________________________________________________________________
Litteratur Anatomi Musik
|                          |                               |
Biblioteket               Sjukhus?                   Mediamarket
|                  Obducent o_o                      |
Antikvariatet                 |                       Tysk musikaffär
Undersköterska  

_______________________________________________________________________

Det var Andreas som skrev de första platserna och Alexander E. som skrev de andra. HAHA!
Sedan fick vi en lapp med alternativa platser att praoa på.
Under rubriken Vård och omsorg stod det Höglandssjukhuset, det blir förhoppningsvis det. Men asså, det stod "OBS! Se baksidan!" (av papperet). Så jag vände, tänkte att det skulle stå på vilka avdelningar som fanns att välja mellan. Men inte det, där stod det endast att man var tvungen att vara vaccinerad mot svininfluensan. Det är jag ju, så det är inga problem. Men jaha, jag får väl ringa dit och höra vart man får vara någonstans på sjukhuset då, helt enkelt. Finns bara 3 platser på sjukhuset också, bäst att ringa snarast då alltså!

Nu är jag hemma hos pappa. Väntar på att mamma ska komma och hämta upp mig här, för att sedan handla lite och hämta brorsan från hockeyträningen.
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0