Skön helg på ingång

Good evening!

Det är fredag, vilket är skönt som alltid!
Den här veckan har varken gått fort eller långsamt, vad jag känner just nu.

Igår på idrotten körde vi boxercise, och den lektionen tyckte jag och Agnes varit den roligaste idrottslektionen hittills!
Det var grymt kul men också väldigt ansträngande. Jag körde järnet och höll nästan på att boxa till Agnes i facet. Det gäller ju att hålla ett stadigt grepp om smittsarna så att man inte råkar slå till den andre, och jo, det gäller att sikta rätt också! Men inga skador blev skedda, som tur var! Hehe...

Sedan, efter lektionen, så pratade jag med Fredrik, idrottsläraren, om att jag tänkt att börja på boxning. Jag har testat en hel del sporter, men är inte så mycket för bollsporter. Dessutom gymmar jag och det är ju bra att variera gym med boxningen för då är man ju förhoppningsvis ganska stark och kan få till bra slag!
Fredrik rekommenderade mig att börja, så hemma lite senare på kvällen så sökte jag på internet "boxning eksjö" och hittade en bra sida. Eksjö gymnatstiksällskap hade det på torsdagar kl. 19:00- 20:15. Klockan var 19:15 då jag fann den sidan. Så det var lite osis att jag var lite sent ute där igår!
Men nästa torsdag, om jag kan, så ska jag nog gå dit med Agnes, om hon vill och kan, och testa på! =)

Efter skolan gick Agnes och jag till stadsbiblioteket.
Det är en utav mina favoritplatser att befinna sig på! Förutom hemma (självklart), hos mormor och morfar, ute i naturen... o.s.v.. Jo, men innan vi gick dit så gick vi först till Willy's och köpte en Marabou mjölkchoklad! Mums!! Sedan gick vi till bibblan och jag gick till bokhyllorna med "Medicin" där det finns böcker om kroppen och människans natur. Jag hittade boken "14 år till salu" som jag velat läsa. Så den lånade jag! Läste några kapitel igårkväll och den är så bra skriven och hemsk, för den handlar om trafficking (sexhandel)! Jag läser två böcker samtidigt nu + en i skolan som jag lånade idag. Det är då "Genom dina ögon", "14 år till salu" och den andra boken ur "En shopaholic...- serien". Den här är den andra boken och heter "En shopaholic i New York". Läst den första.

Sedan gick vi till gymmet. Bara jag skulle gymma, men Agnes hängde med och skulle möta Josefine. De skulle gå hem till Agnes och va sedan men idag fick jag reda på att de aldrig va, att det blev sent, så när de var påväg hem till Agnes så vände Josefine om och åkte hem...
Jo, men Agnes hade lovat Jozzan att smaka på chokladen, så vi bröt av en ruta och la i ett inbuktat rektangulart utrymme i stenväggen som är i trappan upp till gymmet. Och sedan sprang vi upp och gömde oss längst upp i trappan, och väntade på Jozzan. Agnes filmade och när Jozzan kom så fick vi värsta skrattanfallet. Men hon såg aldrig chokladbiten för att hon smsade med någon när hon gick upp. Haha!

På sportlovet hade jag pluggat på om skelettet och musklerna och gjort hela det kapitlet klart, alltså läst och svarat på frågor, så när Caroline gick igenom det på biologin idag så kunde jag typ allt. Jag sa vad allt hette och så för Agnes som satt bredvid mig, innan hon sa det och räckte upp handen och svarade på vad en del saker hette och så. Kände mig stolt! Hehe. :D

Efter skolan idag kom pappa och hämtade mig och så åkte vi till gymmet, eftersom att pappa skulle lägga upp ett par nya övningar till mig. Mera styrka med skivstänger och sådär!
Jag bytte inte om och körde dem men jag memorerade in dem och ska väl köra dem i helgen någon gång.
Efter det åkte vi och helghandlade. Jag fick nyponsoppa och så köpte vi nybakade kanelbullar och toscabullar som vi fikade med innan idag. =)
Innan vi fikade så röjde vi här hemma. Jag dammsög övervåningen.

Vi har ätit middag och ikväll blev det rester från igår vilket var kycklingfiléer i en god sås med soltorkade tomater. Så gött!
Och nu sitter jag här och ska väl dra ner och titta på Let's dance... Eller inte... Annars kanske jag bäddar rent min säng, tar en dusch och läser lite? Nä, nu måste jag bestämma mig!

Trevlig kväll till er i alla fall!
Puss och kram, skumbanaaan!



Just nu läser jag "14 år till salu" + 2 andra böcker...
Den här är hemsk och handlar om trafficking!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0