Feb. 17, 2010

Hej!

Jag har inte kunnat blogga, eller okej, jag har väl haft tillfälle under kvällarna då mamma haft sin bärbara här.. Men vi är ju 3 stycken som delar på den nu när inte internet fungerar och dessutom jag har inte pallat med min förkylning.

Har bara glidit runt hemma dessa dagar, för så fort jag anstränger mig för mycket så hettar det i kroppen, feberhetta, bergis. Men med en alvedon sänker jag ner tempen och mår bättre.
Även att jag inte mår så bra har jag hängt upp tvätt, strukit, gått med hundar och gjort iordning min stora spegel vars ram jag målade vit, typ förra sommaren, där glaset blivit täckt av vita färgstänk. Skrapade bort de vita fläckarna idag och putsade sedan spegeln med fönsterputs. Voíla!
Har också pluggat en hel del, matte och biologi.
Men jag tror nog att jag mår bra av att göra saker, att hjälpa till! Annars blir jag bara rastlös och deppig...
Men jag har chillat också, det behöver jag mellan varven. Läst i min nya bok, Genom dina ögon, fikat med kaffe och sockerkaka, legat och myst med min iPod och min nya massagegrej, hehe... Och idag fräschade jag faktiskt upp mig lite extra. Mamma flätade två flätor i mitt hår igårkväll när jag hade duschat så idag var mitt hår sådär smått vågigt och fint! Sedan borstade jag på lite ögonskugga, rouge och mascara och letade fram ett läppglans. Använder så sällan läppglans men åh så härligt det känns!

Läste ut en bok jag lånat i skolbibblan, igår var det nog. Den hette "Blod" och var ganska bra!
Kanske kan göra ett inlägg där jag recenserar boken. Göra en ny kategori: "Bokrecensioner"... För jag läser ju faktiskt en hel del!

Jag kände att jag bombaderade mamma med SMS idag. Skrev ned grejer som behövde köpas hem och i ett SMS skrev jag "Du kanske kan köpa hem lite choklad också :D *Gör bedjande hundögon som glittrar*. Hihi...". Så vad tror ni jag mumsar på nu? Jo, Marabouchoklad! Lite mer "mmm".. i livet! Man blir fan så mycket gladare och på så bättre humör av choklad!! Kärlek till choklad!

Imorgon klockan 13 blir det klipp för min del! Great!
I nya Vecko Revyn som jag fick idag så var det en massa frisyr-bilder på kändisar- "Vårens trendklipp". Och där hittade jag två bilder på Taylor Momsen och någon annan sötnos som hade fina frillor.
Jag ska behålla mitt långa svall minus några centimer så att det slitna försvinner och sedan forma till håret, kanske klippa upp det och sedan klippa till min snelugg.

På fredag, om Isak och jag piggnat till lite, så blir det Valbacken med papsen!
Aldrig varit där, aldrig åkt utförsåkning eller snowboard. Men någon gång måste bli den första, om man vill testa vill säga.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0