s a t u r d a y

Hej på er!

Det är lördag förmiddag och jag har nyss gjort mig iordning. Plattat håret vilket inte händer ofta!
Jag vaknade, tror jag, av att Isak vaknade och började röra sig inne på sitt rum (läs: inne i sin garderob, hans rum är egentligen som en stor garderob till mitt rum. Utan dörr...) och gick sedan igenom mitt rum.
"Är du redan uppe?". Jag visste inte ens vad klockan var. "Ja, men du ska bara veta vad klockan är, Ester!". Jag tittade på mobilen -08:15-. Inte alls mycket ju! Att han alltid ska överdriva så, lillebror. Höhö.
Jag låg ju uppe ett bra tag inpå natten, eller i alla fall till runt halv 1, och läste i "14 år till salu". Den blir bara värre och värre i handlingen, hemskt!

Jag låg kvar ett tag i sängen och började kolla igenom en massor av gamla kvitton som jag tryckt ihop i ett egensytt pennfodral. Jag vet inte varför, men jag tycker om att se att jag har så mycket kvitton, att jag handlat så mycket. Hela min säng blev till en sjö av kvitton! Haha!

Sedan gick jag upp klockan 9 och duschade. Mitt hår var inte så najs.
Gick sedan ner och åt lite frukost. Var inte sådär jättesugen på frulle, hade lite ont i magen, men ändå åt jag nästan en hel portion havregrynsgröt, ett ägg och ett glas nyponsoppa.

Nu sitter jag här. Agnes och kanske ska träffas. Vi vill gå på stan och kolla bokrean och sådär. Men då kommer jag bara få bokbegär och jag har inga pengar, jag är helt pank! Vi vill fika också...
Av pappa får jag inget, men det finns en eller flera anledningar till det.
Den främsta är väl att pappa betalar mitt abonnemang till mobilen varje månad.
Anyway, vi får se hur det blir, men jag vill i alla fall träffa Angie i vilket fall som helst!

Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0