Melodifestivalen 2010

God kväll!

Den här dagen har varit ganska lugn.
Vaknade upp några minuter efter 9 eller så. Jag bläddrade nog lite i min ganska nya FRIDA tidning och sedan tog jag upp min helt nya iPod och spelade ett ganska roligt spel i den.
Gick sedan ner för att se vilka som var vakna och det var ju då Hugo as usual, hehe...
Tänkte äta lite frukost då men ångrade mig och tänkte att man ju ska äta frukost en timme efter man gått upp, typ. Så jag satt mig en stund vid datorn.
Sedan åt jag frukost efter en stund, det blev vaniljyoghurt med Råg Fras och en Frökuse med leverpasteeej + ett glas juice.
På tal om juice... Jo, Johannes har en grej på sin iPhone som heter någonting med "livsmedels...", ja, och där kan man kolla vad alla olika livsmedel innehåller. Och vet ni vad juice innehöll med en beståndsdel på en liten procent? Aska!!! WTF!? Okeeej liksom...
Men juice är ju så gott på morgonen!

Efter frullen så tog jag en dusch. Mitt hår var sådär äckligt fett, så, det var niiice med en dusch då ja!
Sedan klädde jag på mig. Blev mina sköna jeans, linne och en annan svart tröja över. Enkelt men bekvämt en slapp lördag!
Vad jag gjorde därefter, det var nog att pula med min iPod. En del små utbrott får jag väl ibland. Det där iTunes- programmet är ganska weird, måste jag påstå.
Men i alla fall, nu har jag bara en massa Coldplay- låtar på den som Johannes hjälpte mig överföra.
Men det blir säkert bra! =)

Seda satt jag väl här och skrev lite på min kära novell. Det där med skrivandet går i väldiga perioder.
Lyssnade på musik och gled runt lite tills Cilla frågade om jag kunde vara snäll och gå och handla lite smör och ett paket Café de Paris.
Så då promenerade lilla snälla jag till Willy's och handlade det. Jag knöt på mig mina smutsiga, grå Converse och gick i! Mina uggs var blöta inuti, sa då "nej tack" till dem. Jag vill ha Converse- tider nu! Vår, alltså.

Cilla gjorde iordning en god lunch idag. Det blev kycklingfiléer och hemmagjord klyftpotatis med Café de Paris- sås och en god sallad till det. Mums!
Johannes kom hem när jag nästan ätit klart och hade varit på Elgiganten och köpt en födelsedagspresent till Isak och mig. Vilken gullig bror man har!
Det var ett Guitar Hero! Isak har spelat, men han lät inte mig spela så jag har inte testat ännu. Haha!

Nu ikväll har jag legat raklång i soffan och tittat på melodifestivalen!
Mina favoriter, som jag tippade på, var Pain of Salvations och Salem Al Fakir. Och de kom ju vidare åt varsitt håll! Pain of Salvations till andra chansen och Salem till Globen! Jag bidrog med det lite dyrare numret då jag röstade på Pain of Salvation. Kändes ju väldigt bra!

Jag har ont vid höftbenet. Nästan så att jag haltar när jag går. Kan vara min äggstock... Har sökt lite om det på google- det kan vara en cysta. Det behöver inte vara så allvarligt men jag kanske ska kolla upp det i alla fall?

Jo, men så är läget i alla fall.
Puss!


Kommentarer
Postat av: sofia

vilken mysig dag Ester!



sv: Jo han var jätte bra, klart en favorit :)

Och han är ju såå gullig (a)

<333

2010-02-07 @ 10:24:54
URL: http://allstriins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0