100221- Nyponsoppa

Good moooorniiiing!

Sussat sött inatt? Det har jag gjort! =)
Jag vaknade för en timme sedan och har ätit frukost. Det blev fil med fruktmüsli, en frökuse och ett glas nyponsoppa. Det är jättegott med nyponsoppa ju, brukar inte dricka det men igår på Willys såg jag det och så köpte vi ett paket.

Det blev en jättemysig kväll här hemma igår. Vi tog med en bricka upp till teven med sourcream- och bearnaisechips, smörpopcorn och choklad med passionsfrukt.
Först tittade mamma och jag på Singing Bee Celeb, istället för den Lilla Kycklingen vi tänkt titta på, och sedan på ett program om hajar på Animal Planet. Mamma tycker om hajar och fascineras av dem.
Sedan klockan 20 började då Melodifestivalen. Ingen igår var väl sådär wow- bra, men jag tyckte att Timoteijs låt var fin och Crucified Barbaras rocklåt var lite fräck!

Efter melodifestivalen blippade vi runt lite bland kanalerna och på 3an, tror jag det var, började "...och så kom Polly". En film om ett par som gifter sig och reser utomlands för att ha sin smekmånad. Men så kommer en nudist fram till dem på stranden och frågar om de vill dyka från hans båt. Det är bara kvinnan som vill, Lisa.
Hon hänger med nudisten och Reuben (Ben Stiller) går hem till hotellet och gör det fint på deras hotellrum undertiden.
När han kommer tillbaka och ska hämta Lisa, så ligger hon och nudisten i båten...
Reuben lämnar Lisa kvar där och åker hem. Där träffar han en gammal klasskompis, Polly (Jennifer Aniston). De börjar gå ut och de blir bättre och bättre vänner...
Jag har sett den i skolan en gång innan och den är bra!

Nu har vi visst strömavbrott. Jag sitter ju vid mamma laptop med det mobila bredbandet, så det händer inget.

Idag kanske, förhoppningsvis, Agnes och jag ska träffas. Vi ska höras.

Ha en bra söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0