Skolan är igång..

Just nu har jag ingen blogglust...
Jag är hemma hos min fina vän Agnes och ska sova här hela helgen. :) Men det är så att jag känner mig lite nere och halvstressad, eller kanske inte stressad, men ibland blir jag upprymd på ett ångest/stessigt/spänt sätt. Fast det börjar kännas bättre, kvällarna är den bästa tiden på dygnet, eller det beror på hur man ser det egentligen, men jag brukar känna mig bra till mods då, ganska ofta i alla fall. :)

Det jag tänkte berätta om skolan blir väl att schemat är helt OK! Vi slutar runt 15 på måndagar och onsdagar, de andra dagarna slutar vi klockan 14.
Vi slipper musik- och tekniklektionerna i år 9 och vi har nya lärare i fysik och nu ska vi ju ha hemkunskap också, så då har vi nya där också.
Men nej, nog om skolan, det är helg nu efter en VÄLDIGT lång skolvecka, haha.
Drar bara en snabb genomgång av gårdagen som var själva skolstarten. Vi fick en hel del info och ett gäng papperen med oss hem, och sedan fick vi se Ciao bella, som är en rätt bra dramafilm som jag sett förut.

Morgondagen blir nog väldigt kul, för då drar jag och tjejerna, Amanda och Agnes, till Jönköping för att shoppa lite. :D Jag är ute efter ett par skor, jag har siktat in mig på ett par. Hoppas de finns, verkligen!
Sedan äter vi någonstans och sådär.

Ikväll chillar Agnes och jag med någon film kanske.
Kan säga att jag har varit väldigt seg och trött idag, mitt huvud hängde som en vissen blomma med slutna ögon under spanskalektionen, och då jag tittade upp mot Monica längst fram i klassrummet som jag tyckte tittade på mig, så pressade jag upp ögonen och satt mig rak. GAH! Seg start... Drack ju inget kaffe på morgonen idag, för då blir jag bara så nödig under dagen, jag pallade inte vara det.

Det blir nog en skön och rolig helg som vi har framför oss!
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0