Karin

Så heter min mamma, min fina, starka, otroliga och vackra mamma! Och idag är det hennes namnsdag, eller det var nyss det, för snart 10 minuter sedan. Har bara inte tänkt på att skriva det här förän nu. Men en grattis på namnsdan'- puss har hon minsann fått. Vi firar inte direkt namnsdagar sådär, jag tror inte det så många som gör det faktiskt. Eller?

Jag tycker om namnet Karin. Det låter snällt, oskyldigt och älskvärt. Precis så som min mamma är som person. Hon är helt fantastisk! Jag älskar dig något otroligt mamma.
Nu sökte jag på google efter vad namnet Karin betyder. Och det stod för ren eller kysk. Och då jag slog upp ordet "kysk" i Svenska Akademins ordlista på nätet, så stod det "oskyldig, enkel, flärdfri, ren och sexuellt avhållssam". Hehe. :) Kanske hade någon aning om att Karin bl.a stod för oskyldighet, men jag hade det inte alls på minnet just då jag skrev att jag tyckte Karin lät oksyldigt.

Puss på dig mamma!


Två vackra varelser. Mamma Karin och våran finnstövare Jaga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0