100803- summerpics

Hej bloggen.

Igårkväll/tidig natt satt jag uppe och chattade på msn en ganska bra stund innan jag stängde ner datan. Sedan gick jag in på SMHI för att kolla väderprognoser över veckan. Kollade in en dag då det kunde tänkas vara bra blåbärplockar- väder. Vi hade tänkt åka ut till jaktmarkerna någon dag, mamma och jag, för att plocka blåbär. Inte för att regn skulle hindra oss, kanske, men ändå. Jag skrev ned prognoserna över både området där jaktmarkerna ligger, vid Ingatorp ungefär, och över Eksjö, där vi bor ungefär. Hehe.
Det var inte någon speciell skillnad i allmänhet, graderna var ungefär detsamma, men det blåste lite mer på det ena stället än det andra någon dag och det skulle faktiskt regna på jaktmarkerna idag, men inte här i Eksjö. Men det har regnat här i alla fall idag, suck... Varför ens göra något som kallas väderprognoser då de ändå inte stämmer på pricken alltid? Onödigt.

Idag vaknade jag upp ur en skum dröm, runt klockan halv 10 kanske. Huvudet kändes lite tungt på något sätt. Då jag kommit ur sängen tog jag en dusch, sedan åt jag frulle. En lite bättre sådan än den vi åt igårmorse i Lysekil - en dubbelmacka, ett glas juice och en kopp kaffe utan mjölk (nej tack! Egentligen..) + några bitar choklad på det (bara för att mamma hade ätit en bit och låtit Marabou Frukt och Mandel- paketet ligga kvar på bordet). Idag åt jag fil med bananskivor och Corn Flakes, ett glas juice och sedan en kopp kaffe med mjölk och ett halvt tunnbröd med ost (mamma och jag delade på det vi hade kvar). Hehehe, vi gillar parenteser! ;)

Mamma kom nyss in en sväng på mitt rum och sa att det finns ju kantareller i skogen nu. Så vi ger oss snart ute till jaktmarken för att plocka blåreller (blåbär + kantareller = blåreller!). Fast å andra sidan vet man ju aldrig om vi finner dessa gula svampar i skogen idag, men det lär visa sig. :)

Har en del härliga sommarbilder i min mapp för mobilbilder. Så här får några sådana sluta detta inlägg.
Och ni får ha en bra tisdag, läsare. 
Puss.

Btw. Nu kände jag för att redigera bilderna lite. Ljuset på dem liksom, i picnik.








Den sista är oredigerad.
Bilderna är tagna med min 2 mp's mobielkamera. Helt OK ju.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0