saturday night

Godkväll...

Det är lördag och oj, klockan är snart midnatt.
Helgen bara susar förbi likt en vindpust. Som vanligt. Det gillar vi ju inte, nä.

Idag var det klädbytar dag, vilken höll till i Eksjö fiesta's lokal. Jag tänkte att det kunde vara kul att kanske byta in några plagg så att jag kanske kunde hitta något nytt o kul där.
Jag tog fram två blåvita blusar ur garderoben, som var väldigt fina, och gick ner med dem. Bytte dem och fick två brickor som jag sedan kunde få byta till mig 2 andra plagg med.
Gick hem och gjorde iordning frukost. Gröt, microägg, juice och en macka. Sedan duschade jag av mig och gjorde mig iordning. Sedan gjorde jag te och kollade FB.
När jag sedan kommit ner till lokalen för att se om jag kunde hitta något, blev jag ganska besviken och ångrade lite att jag bytt in mina fina blusar. Enligt mig var det bara en massa trasor som hängde där, och en utav mina blusar, den blåvitrutiga med broderi uppe vid bröstet och vid ärmsluten, var bortbytt... Kände lite sorg i hjärtat där.
Men jag har i alla fall kvar mina brickor som fungerar att handla på lager 157's Tur&Retur- avdelningar. Men dessa lager befinner sig ganska far away from here... Men så är det! Den där grejen var ju inte mot mina förväntningar alltså, för det kostade dessutom 20 kronor utöver den där brickan, att få ett annat plagg. Och jag var/är ju pank.. Damn!

Men annars så har dagen varit gaaanska händelselös. Gick och åt pizza med lillebror för några timmar sedan, men vi orkade inte speciellt mycket mer än en halv barnpizza var..!? Vi tog med resterna i doggybags hem, hehe, vilket får bli typ lunch/mellis imorgon. Eller frukost? Haha, nej usch!
Helgkvällar slutar oftast i tevesoffan med kall cola i gaset och lite gott snacks framför typ Jakten på Julia och Millennium. Det var ju sista avsnittet av Millennium ikväll då, och den serien var verkligen grym!

Imorgon skulle nog min fina brooo komma förbi, för jag messade honom häromdan då jag skrev att han var saknad. Familjen känns allt för splittrad nu... Men tiderna förändras ju, och det är bara att acceptera läget. Men saknaden går inte att hindra! Jag älskar mina bröder, jag älskar mina föräldrar som jag bor halvtid hos- varannan vecka. Jag ÄLSKAR min familj! För alltid!



Kommentarer
Postat av: eluttt

sv: Tack Ester ! :))



2010-04-25 @ 08:19:11
URL: http://elinbengtssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0