wednesday second sept.

Hello!
Dagen började med första intressevals- lektionen det här läsåret. Jag har valt dans, och det blir nog skitkul! Vi hade lite presentation av oss själva och så körde vi lite olika takt- övningar och kordinations- träning i from av "lekar". Jag behöver träna upp min kordination, så dans blir perfekt!
Vi dansade igenting idag, men nästa vecka kör vi igång och börjar träna på dansen till dansuppvisningen som är nu lite senare i höst. Det blir tre olika dansstilar; showdans, streetdance och disco, en låt vi ska ha är "the boy does nothing" med Alesha Dixon. =)
Efter intressevalet köpte jag mig en fralla i fiket och så hängde vi där en stund innan matten började.
Efter matten hade vi kemi och sedan lunch. 
Idag fick vi laborera första gången. Wiey! Fast det var inget speciellt spännande. Vi skulle bara blanda ihop kopparsulfat och någon annan sorts kemikalie med världens svåraste namn tillsammans med H2O, vatten alltså. Och sedan blev vattnet färgat i mörk lila och det andra till turkost. Man är ju så snygg med skyddsglasögon och skyddsförkläde asså!
Sedan hade vi svenska. Vi skulle börja skriva fabler idag. Fabler är sagor om djur med mänskliga känslor som talar, om ni inte redan visste, hehe. Min handlar om en puma, två korpar, en grizzlybjörn och en älg. Jag kom igång fort med min mindmap, och har redan börjat skriva.
Dagen slutade med en eg fysik- lektion med Solweig som bara pratade och pratade. Jag höll på att somna...

Gick till pappa efter skolan och hämtade lite prylar, och sedan åt jag middag innan mamma hämtade mig där. Nu är jag hemma.
Puss och kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0