HELG!

Hej på er!
Skolan idag var helt okej. Förutom att jag kommer se ut som, äh, jag vet inte vad på skolfotot!! På de första tre log jag vanligt, men på de sista två smajlade jag med tänderna, och han kommer troligtvis välja någon av dem eftersom fotografen gick fram och rätade till några som satt ner lite snett där fram, innan han tog dem. Jag tänkte inte på det, så i år blir det de första skolfotografierna där jag ler med tänderna på bild. Jag har haft gluggar mellan typ varje tand förut, men nu är de veck p.g.a. min räls, vilket är bra! Men nu har jag istället en jääättestor glugg där en tand som de drog ut ska sitta, men den har inte börjat visa sig än, och jag stod liksom vinklad med gluggen liite mot kameran, men äh, det kanske blir bra? Det visar sig, inför ALLA då!

Lite sammanfattning om dagen.
Vi hade engelska första lektionen, och då diskuterade vi saker om Australien eftersom vi har läst kapitel om Australien i textboken. Vi skulle skriva upp saker vi tänkte på när vi hörde Australien. Jag tänkte på Steve Irwin, rödbrända människor- eftersom ozonlagret är så tunt där, röda berg, öken, kängurur, Sydney, Alice Springs, Barrier revet, Crocodile Dundee, ormar... En hel del alltså.

Efter engelskan hade vi fotografering då, och sedan SO med Jonas som äääälskar att snacka, snacka & återigen SNACKA!! Det är intressant det han säger eftersom han tycker om det han gör, men när ska vi fortsätta med grupparbetet då? Höhö.
Sedan hade vi biologi med våran nya, jättebra lärare, Caroline! Vi jobbar med människokroppen (som jag tycker är väldigt intressant!) och just nu om celler som ju kroppen består av, i mängder! Och idag fick vi läsa själva och svara på frågor i boken, jag tog liksom in varje ord jag läste, så det tog en stund för mig innan jag kom till de första frågorna, men jag har gjort klart det sista hemma efter skolan nu. 

Lunch- grönsakssoppa.
Sist men inte minst, A- tid och handledning.
På A- tiden jobbade jag med matte, men jag såg en intressantare sak längre fram i klassrummet- nämligen en miniatyr av en människokropp skuren så att man såg de inre organen. Det var som ett pussel eftersom man kunde ta ur och plocka dit alla organ. Jag drog den en lunga, sedan den andra, och då rasade det ena efter det andra organet ur, så när tarmarna landade under bänken där Emmy satt frågade jag; "Emmy, kan du ta upp tarmarna?". Visst låter det lite sådär mysigt? Hehe. Och sedan kommer Robin och går förbi (klassens stökigaste, haha!) och river ut resten av organen. Oh. Så jag börjar pussla och fixa, men jag får inte ihop det, så jag smyger bort till bänken och sätter mig och pluggar igen. Och då kommer Anneli och försöker, och när hon sedan sitter och hjälper en elev, även att hon inte fått ihop det, går jag fram igen och säger; "jag ska bli läkare, så nu måste jag få ihop det här, men läkare står ju faktiskt inte och liksom plockar ut organen ju, det är ju kirurger som gör sånt!". Och Anneli säger; "då får vi se om vi vågar bli opererade av Ester nu!". Ändå så försöker jag, och tillslut får jag ju (såklart!) ihop den. *stolt* =) 
Handledning- utvärderingsfrågor- många. Jag blir som vanligt sist kvar i klassrummet eftersom jag skriver så mycket och så noga. Typiskt. Men i alla fall, MVG i svenska- tack! ;)

Knallade hemåt- eller rättare sagt- hem till mormor och morfar. Lite fika och lite prat, och där vid bordet började jag berätta om celler, om hur cancer- tumörer bildas och sedan började jag läsa upp mina anteckningar från biologin högt. Helt i extas över det här! Haha. 

Den här helgen sover jag hos pappa. Bestämt att jag bor varannan helg hos papi nu. Tacos och mys ikväll, i helgen blir det plugg och träning, förhoppningsvis.
Pussar och kramar! ♥ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0