Draft: Okt. 16, 2009

Tittut alla läsare!

Det är fredag. En hel, behövande helg väntar. SÅ SKÖNT! :D
I skolan idag började vi med engelska, tittade på en film som vi började se igår- Dead Poets Society, en gammal film med Robin Williams. Ganska tråkig eftersom man inte förstod någonting, eller i alla fall inte jag.
Sedan SO. Vi gick igenom läxan tills idag och Jonas pratade, as usual. Sedan hade vi biologi med Caroline, hon är verkligen bra och seriös. Vi jobbade på där, fortsatte med våra böcker om kroppen.
Sist på fredagar har vi A- tid & handledning, men vi hade bara A- tid idag i 40 min eftersom vi skulle gå och se en dansshow med Emma & Sony, de två som höll dansworkshopen igår med oss. Showen var lite udda, men eftersom deras dansstil skulle vara någon sorts "konstdans", så ska det väl vara lite speciellt.

Showen slutade innan klockan 14.
Cyklade hemåt och väl hemma var jag sugen på att stoppa i mig något varmt till mellis, så jag rostade två mackor och gjorde ordning kaffe. Så jag gjorde ordning perkulatorn och tryckte på knappen. Sedan såg jag att det stod ett tomt mjölkpaket i diskhon, och eftersom jag alltid har mjölk i mitt kaffe, öppnade jag kylen och tänkte "åh, hoppas bara att det finns mjölk". Och, nej, där fanns ingen alls. Så jag ringde upp Cilla, och berättade att den var slut. Checkade runt i kylen och såg ett paket vispgrädde, och det funkade finfint.  

I (den frustrerande) väntan på att nästa sägong av True Blood, den tredje, ska komma ut den 3:e december, så har jag snappat upp en annan vampyrserie (helt besatt av vampyrer!). Den heter "The Vampire Diaries", men jag är väldigt säker på att den inte slår True Blood! Eller... jag har ju bara sett 1/6 avsnitt av TVD än, så.

Nu ska jag hjälpa till med maten, skala potatis till middagen. Ikväll blir det IDOL- mys!
Puss och kramar, och en trevlig helg till er!





The Vampire Diaries:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0