talangjakt 09

Hej på er!

Jag har helt mör i kroppen. Man ska inte träna två dagar i rad! Jag visste ju om det innan, men Agnes ville träna idag också (och jag med egentligen) så vi och Amanda pallrade oss dit efter skolan och talangjakten.
Jag blev erbjuden att sitta i juryn för ett tag sedan och tackade ja, så jag har suttit med en snygg hatt, som alla jurymedlemar skulle bära, på huvudet och poängsatt alla 11 jäkligt duktiga deltagare. De flesta sjöng, men det var också en kille, Robert, som spelade, eh, trumpet? Jag tror det var det... och Justin som jonglerade igen. Alla var riktigt grymma, men vinnaren för i år blev ingen mindre än Stephanie! Hon har en helt fantastisk röst och vår beskrivning för hennes framtädande var "som taget från countrystaden Nashville". Hon sjön "white horse" med Taylor Swift. Grattis! =) ♥

Klockan 18 ikväll var Agnes, Amanda och jag på ett möte om ett julspel som vi ska vara med på. Det är vårat val i kofirmandprojektet i år. Vi ska vara änglar med lockigt hår, stora, vita fjädervingar och långa vita kåpor, vad vakcka vi kommer bli!
Julspelet hålls under Eksjö julmarknad den 5:e & 6:e december på torget. De andra karaktärerna som ska vara med är bl.a de vise männen, hedarna, en åsna och ett levande litet jesubarn i en krubba, det har varit en docka alla andra år... vi ska stå helt stilla, som levande statyer i början. Det blir nog riktigt mysigt!

Hoppas det står bra till med er!
Puss!


Jag hade ju snyggaste hatten dåva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0