091004

Hejsanhejsan!

Jag har inte haft tillgång till dator, eller internet. Vi har precis flyttat, och det mobila bredbandet vi införskaffade håller på att strula.
Men i alla fall, huset vi flyttat till är ett mysigt litet 40-talshus en bit utanför stan. Det börjar bli ordning, men en del lådor med småplock står minsann kvar.

Sitter hemma hos pappa nu, eftersom Isak hade min nyckel hem till mamma så kom mormor, morfar och jag inte in dit idag. Isak skulle åkt med bussen hem, men tydligen så "glömde" han det. UNGE!!! Hehe.
Jag tar det från början..
Jag gick 30 minuter tidigare idag eftersom jag skulle till tandläkaren i Nässjö, så mormor och morfar kom och hämtade mig. Vi hade fysikprov sista lektionen idag, och det gick nog helt okej tror jag.
Hos tandläkaren gick det bra, hon gjorde det vanliga- spände åt här och där.

Sedan skjutsade mormor och morfar hem mig till mamma, och precis innan vi kom fram ringde mamma mig på mobilen och berättade att inte Isak var hemma, hon hade väl ringt hem och märkt att han inte var hemma, för hon visste inte vart han var. Skitunge. Så vi åkte tillbaka till stan, hem till mormor och morfar. Men på vägen dit mötte vi Isak, han kom farande med rollerblades:en på fötterna på trottoaren i snöyran. Jag tjoade till att han var där och att vi skulle vända om, han var på väg hem till pappa. Så vi åkte dit och när vi kom fram skällde jag ut honom. Skam! Det ställde till ett till problem också, eftersom vi skulle ha en elektriker hem till mamma, och då behöver det ju vara någon hemma. Men eftersom elektrikern är Johannes vän så ringde vi upp honom och så löste sig det att han kommer lite senare.

Mamma är på julbord i Jönköping just nu, och sedan skulle hon svänga förbi IKEA och fixa några grejor, sedan kommer hon och hämtar upp oss.
Ha det bäst!


Kommentarer
Postat av: filippaa'

Nu har jag en tävling i bloggen, som vanligt är priset att bli "månadens blogg". Det skulle vara jätte kul om just DU anmälde dig och tittade på vad tävlingen går ut på här: http://filippaasyouknow.blogg.se/2009/november/tavling.html#comment



Kramis♥

2009-11-05 @ 19:33:08
URL: http://filippaasyouknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0