090519

Hej!

Jag har inte bloggat på hela helgen. Men jag har fakitskt en bra andelding.. vi har ju flyttat till hus med pappa! Det är ju massor att göra då, dessutom har vi inte heller haft internet tillgängligt, så.

I fredags förra veckan gick flyttlasset, så när jag kom hem efter skolan hjälpte jag till att flytta lådor och möbler. Huset är så jävla läckert och fräscht även att huset är rätt så gammalt. Mammas föredetta arbetskamrat och nära vän bodde där innan, och hon ska visst vara superpedant, alltså håller ordning och har städat. Det märktes!
Vi har fått bra ordning redan, efter en helg bara. Det blir nog kanonbra. :D
Helgen har väl mest spenderats i det nya huset då men i söndags var jag, Hugo och Hugos släkt och firade Hedda som fyllde 15 år den 8:e maj. Vi körde på hennes moppe. Eller rättaresakt, hon körde och jag satt bakom. Skithärligt! En moppe ska jag ha nästa år när jag fyllt 15 år här ute på landet!

Igår fick jag hem min bikini från H&M. Den satt verkligen skitbra! Jag är hur nöjd som helst. Den är rosa med paljetter, har visat den tidigare här i bloggen. Inte nog med det, när jag kom hem hit till mamma hade jag fått Veckorevyn med Kenza i. På hennes blogg kunde man skicka efter tidningen gratis, och jag fick den. Blondinbella var med i ett tidigare nummer av Veckorevyn, men då tog de slut, så jag fick aldrig den. Och bara en grej till, jag har vunnit en tipspromenad på världsboksdagen! Jag vann ett pris för det och i ett brev jag fick hemskickat stod det att jag fick komma o hämta det på biblioteket. Yes! Undrar vad det kan vara för pris?

Den här veckan går vi bara måndag, tisdag & onsdag i skolan, sedan är vi lediga fyra dagar. Skönt!
På lördag beger vi oss mot Jönköping och Elmias jaktmässa där mamma och Peter ska stå i Stövarklubbens monter. Det ska bli kul!
Imorgon ska jag dra ut och leta efter en klänning till skolavslutningen. Jag har skissat upp en outfit, och om jag får till plaggen, accesoarerna, sminket och håret skulle det bli perfekt. Hoppas hoppas!

Update;

En läsare frågade om jag kunde ladda upp bilder på vårat nya hus. Visst kan jag det! Men det blir in än.



Snygga Kenza på Vecko revyns omslag.


Vad fint jag har ritat. *host*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bilder på erat nya hus ?

2009-05-19 @ 18:58:15
Postat av: elin

va fint du målar !

förrestne så finns det nästan en sån klänning på JC ,

såg den i nässjö, den var jätte fin , :D

pusss :*

2009-05-20 @ 08:16:24
URL: http://elinwiiden.blogg.se/
Postat av: Amanda

haha snyggt ;)

2009-05-20 @ 16:24:43
URL: http://mandaleijon.blogg.se/
Postat av: stina

Tycker du min hedar är en vinnare!?.

gå in och rösta på www.jessicaajansson.blogg.se



Jag är nr 2.



Tack på förhand. Kram Stina



2009-05-20 @ 18:01:32
URL: http://stiiiinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0