livet är ett rollspel

Alla har olika roller.. den blyga/tysta typen, clownen, ledaren, man kan ju tänka på de sju dvärgarna i Snövit; blyger, glader, toker, butter, kloker.. jag är den tystare typen, blyger. Man måste acceptera alla roller för att det ska funka, så att alla mår bra. Man kan ändra sin roll. Jag som är ganska tyst och blyg ibland, kan ändra det. Ta mer intiativ och våga mer, eller det kanske inte är det lättaste, det vet jag! Men det går och jag kämpar. Man kan ju också blir trött på clownen, toker, som hela tiden skrattar och gör sig rolig. Men den tysta typen kan behöva det. Och ett skratt förlänger livet, sägs det ju. Man är i behov av alla roller. Det är som naturen. Ni vet? Ett kretslopp, de stora rovdjuren äter de mindre djuren, och de mindre djuren äter växter, eller kanske ännu mindre djur. Tänk på hur ni behandlar varandra! Bli en kloker.  

Kommentarer
Postat av: Jossan

vill du bli veckans blogg och bildlänkas från min blogg?

skriv en kommentar i inlägget överst på min blogg!

kram

2009-05-08 @ 21:08:56
URL: http://josefinsunnergren.se
Postat av: Anonym

clownen o toker vilka kan du mena ?

2009-05-10 @ 16:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0