jag är ett matvrak!

hejsanhoppsan!

Blev väckt vid 6 som vanligt. Var väldigt seg imorse, så jag låg kvar typ 10 min och drog mig. Gick upp, var fortfarande seg, och gick ner till tvättstugan och rotade i den enorma tvätthögen med ren tvätt. Tog ett tag innan jag hittade det jag skulle ha. Såg att klockan var mycket och gick upp och sminkade mig, långsamt. Jag är så petig när jag sminkar mig... klockan blir mycket, för mycket. Rusar ut i köket och slänger ihop en frukost, för mycket. Slänger i mig maten, men det går ändå otroligt segt. Klockan tickar, jag springer ner och borstar tissingarna och drar på mig kläder. Isak har redan gått ner till vägen ungefär 1 km från där vi bor, där bussen kommer. Jag springer ner som jag oftast måste göra. Jag får alltså motion varje morgon varje ojämn vecka, haha! Bussresan är så seg. Det tar typ 30-40 min för den jävla bussen att ta sig till stan, 7 km. Nej, jag ska inte vara otacksam när vi får gratis skjuts!

Första lektionen på onsdagar har vi intresseval. Jag har turism. Nästa vecka kommer tyskarna hit och ska bo hos de flesta elever. Jag är inte en av dem. Det var såhär.. när Marie frågade vilka som skulle vilja ha tyskar boende hos sig så räckte inte jag upp handen. Jag trodde att det skulle vara fyttlådor och värsta kaoset i vårat nya hus vi flyttat till, men nej, vi har ju fått jättebra ordning redan. Jag har alltså ångrat mig!
Berättade det för Marie idag, och frågade om jag kunde vara tillsammans med någon elev och tysk, och det löser sig nog. Skulle vara skitkul att lära känna nya människor! Min morfar är ju tysk för er som inte vet.. jag har typ bara träffat han två gånger. Han heter George. Jag har värsta enorma släkten! En släktträff skulle inte vara dumt. 

Okej, rubriken... att jag är ett matvrak är konstaterat! Jag ska räkna upp allt jag ätit idag då..

frukost- yoghurt med flingor, dubbelmacka och mjölk. 
lunch- 1 ½ hamburgare
mellanmål x2- yoghurt med banan och flingor, knäckebröd och mjölk. Sen kommer pappa hem och ropar; "nu blir det gröt!". Känner mig lite dum att jag nyss ätit, så jag tar en skål gröt också.
kvällsmat- macka, knäckebröd och kaffe.

ingen middag direkt, men gröten räknas väl typ som de.

P.s bilder på huset kommer någongång...D.s

Ha en riktigt bra långhelg allesammans, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0