fredag- otursdag?

Hallå alla mina fina läsare!

Vaknade 05:45 själv idag. Mamma väcker mig alltid 06:00 annars, jag kunde ju sovit en kvart till! Haha.
Gick till bussen i värsta snöyran och det var hur kallt som helst! Väl i den sköna bussen, tog jag upp min bok och läste. Och tror ni inte jag blir åksjuk då? Jo, jag mår illa och känner mig spyfärdig (man kan ju må illa om man läser när man åker bil/buss, endel ialla fall..). 
Första lektionen var engelska, och jag sitter och fryser och mår illa, och vi får skriva fortsättning på Oliver Twist berättelsen.
Andra lektionen hade vi SO. Och då mår jag ännu sämre så då drar jag ner till skolsköterskan och får en alvdeon, men den hjälpte inte alls. På rasten trycker jag i mig en havreboll och sen är det lunch.
Har ingen matlust överhuvudtaget, så bara en macka (som inte smakar gott alls) går ner i min mage.
När vi ska ha bild efter lunchen berättar jag för Bea (våran lärare) att jag inte känner mig bra, och det visar sig att Bea och jag hade precis samma symptom... alltså illamående och brännande runt ögonen. 
Bea följer med mig ner till skolsköterskan och jag får lägga mig och vila i "vilorummet", där ligger jag i typ två timmar, och sen kommer Joel i min klass ner och har gjort något med sitt finger. Det hade typ gått ut led eller något sånt och han hade skitont, så han fick linda om sin hand.
När jag har legat där så mår jag mycket bättre, och så traskar jag iväg till frissan som jag hade beställt tid hos vid två.
Jag får håret uppklippt och toppat, så nu är det några centimeter kortare. Det känns skönt och jag är nöjd! 

Sen är det 40 minuter kvar tills min buss går, så jag traskar hem till pappa i snöslasket, usch!
Jag ringer Peter, för jag tänkte att han kanske var i stan och kunde hämta mig, och det var han. Så han kom och hämtade mig sen.
Nu har vi ätit tacos. Känns typ som vår traditionella fredagsmiddag. Haha. Det är mumsfillibabba, och jag har ju knappt ätit något mer idag än frukost och en macka till lunch...
Ikväll är det Let's Dance- finalen, och då får man ju se Blondinbella igen. Kul! :) Vem vinner ikväll då, av Laila och Magnus?

Ha en fin fredagskväll! ♥


Nyfriserad. 


Backstage med Kenza under en MTV- inspelning i Aftonbladet Klick! idag.
Missa inte!




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0