solsveda

AAAAAAAHHH, vad det sviiider!!!! Varför smörjde jag inte in mig idag heller??? Jag DÖÖÖR. Idag har vi i alla fall köpt After sun (*kliar sönder mig*) som jag ska dränka mig i efter duschen.

Idag blåste det inte lika mycket som igår, så Isak och jag tog oss en sväng på sjön med surfingbrädan. Jag tänkte dyka mitt ute ute i sjön, så jag stod upp på brädan och tvekade ett tag, tillslut satt jag mig ner igen. Hehe. Vi tjaffsade en del där ute till sjöss, och så var vi påväg in mot långanäsbadet som kryllade av besökare. Och vi liksom blåste inåt där, så jag skrek på Isak "veva åt det andra hållet. Men vafan, VEVA DÅ!!". Veva? Hahaha. Det var lite snurrigt där, jag ville ju inte åka in där bland alla människor, vad pinsamt. 
Jag la mig på bryggan och solade ett bra tag, somnade nästan till. Ni skulle bara se hur jag ser ut där jag haft bikiniunderdelen. Det är liksom vitt där bikinitrosorna suttit och runt om kanterna är det breda röda jävligt brända streck. Där kliar jag ihjäl mig snart. FANFANFAN! 

Vi gjorde världens godaste laxmiddag idag! Jag skar grönsaker, vaktade potatisen som kokade och vispade ihop en röra med philadelphia ost och färskost med örter. Detta skulle då bli "laxknyten". Man skär tomater, potatis, rädisor och salladslök i skivor och sedan lägger man laxen, grönsakerna och röran i folie som man sedan "knyter" ihop. Sedan grillar man dem. 
Efter middagen tog jag en jogginrunda runt rokalven på ca 3 km. Sedan, när jag kommer hem, ska Isak, pappa och Cilla springa 5 kilometersrundan på Brännemo, och då följer jag med. Duktigt va! Jag har sprungit typ 8 km idag då. =) 
Jag kan ju säga att Cilla sprang runt rokalven hon med innan. Hehe.

Ha det bra allihop! Vi hörs.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0