091218

Hallå!

Äntligen är det helg igen och nu var ju också den sista riktiga skoldagen innan jullovet avklarad!
Vi går måndag och tisdag nästa vecka eftersom vi ska ha temadag med julpyssel & sånt och sedan på tisdag har vi julavslutning med utdelning av våra betyg.
Efter engelskan idag på morgonen så gick vi på julkonsert i Östanåskolans aula. Det var både en orkester som spelade, ett gäng duktiga som sjöng och några dansare.
Efter det hade vi biologi. Vi läser just nu om blodomloppet så vi gick igenom det. Sedan fick vi tillbaka våra labbrapporter som vi gjorde om pulsmätning förra veckan. Jag fick VG på det! *tummen upp*.
Caroline har inte haft betygsnack med var och en som de flesta andra lärare haft, men hon sa att hon skulle prata med var och en efter lovet om vad alla vill satsa på och sådär. Biologi är mitt favoritämne, de ämnet jag vill satsa på. Därför kommer jag satsa på MVG! Jag har funderat på att gå antingen natur- eller omvårdnadsprogrammet i gymnasiet. För det är människor jag vill jobba med! Både mamma och pappa jobbar med människor, så det finns väl i generna. Och det är ju så intressant med biologi och kroppens funktioner!
Sedan hade vi lunch och sist A- tid och handledning. Vi fick städa våra skåp nu innan lovet, mitt är alltid kliniskt och städat så jag hjälpte Amanda lite, och sedan kollade lärarna upp vilka som ville vara med på basketmatchen som är på temadagen. Jag tvingade Agnes och Amanda till att spela med mig. Haha! Men det var ju ingen annan som var frivillig ju, och de måste ändå få ihop ett lag. Dessutom tycker jag att basket är gansla kul! =)

Det var skolan idag. Nu ska jag inte tänka på skolan, för ikväll blir det filmkväll hos Agnes! Hon fyller 14 år på söndag. =) Tänk att jag nästan är ett helt år äldre än Agnes då jag fyller i februari. Hehe.
Det blir 5 tjejer- Agnes, Amanda, Jossan, Therese och jag. Det kommer nog bli riktigt mysigt. ♥
Jag tar med mig "män som hatar kvinnor", vi har den hemma men jag har ännu inte sett den. Har tänkt läsa böckerna, står i kö till den nämnda på skolbiblioteket. Helst hade jag velat läsa boken först, men i alla fall. Har ju sett "flickan som lekte med elden". Den var grym!

Trevlig helg allihopa!
Kramar från mig.


Kommentarer
Postat av: eliin

vilken grupp kom du i på temadagen?

ha det bra!

2009-12-18 @ 16:37:02
URL: http://elinwiiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0