091209

Hej!

Äntligen är internet fixa här hemma hos mamma. Dataservice- Kenneth var här för några timmar sedan och fixade allt. Och han fixade ett spotify- konto till mig också. Så jäkla bra! =)
Jag sökte på hetingen "Robert Pattinson", och då kom det upp ett gäng låtar från ett album som heter "The Haunted Airman". Mystiska låtar utan text, riktigt balla. Jag tycker om sådana låtar, lite i min smak skulle jag säga. Men vad har då Robert Pattinson för medverkan i dessa låtar, det är ju liksom ingen som sjunger? Hehe.

Skolan idag har väl varit ganska okej. Sista gången för intressevalet i år, dans som jag hade. Det har jag inte valt nästa år, för det är inte riktigt min grej det där med kordination och steg hit och dit. Noop! Istället har jag valt "egen idrott" och då blir det träning på gymmet med Agnes. Det är något jag vill hålla på med i alla fall. Så det blir nog bra!
Vi hade matteprov idag också. Jag sa innan vi började till Annelie att jag inte kunde ett skit och att jag inte gjort något repetionspapper eller något sådant och att jag ville göra provet en annan dag. Men det gick hon inte med på. Jag måste säga att det gick mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Fast å andra sidan så frågade jag Anneli om x- antal uppgifter som jag inte riktigt fattade. Men hon gav aldrig något rakt på svar (såklart!) så jag fick liksom lista ut hur man skulle göra och sådär. Men det blev helt klart godkänt, vilket är det viktigaste.

Pappade hämtade mig klockan 13.30 eftersom jag hade tid hos tandläkaren klockan 14.00 idag. Där gick det också bra. Hon gjorde det vanliga, det vill säga att hon spände tråden till kedjan i gommen och bytte gummisnoddarna på fästena på rälsen. Det blev juligt röda gummisnoddar denna gång! Jag kommer ihåg när jag hade gummisnoddar i olika färger. Haha!
Min tand som ska komma ut ur tandköttet med hjälp av en kedja verkar absolut inte ha bråttom i vilket fall som helst! Den tittar ju aldrig fram...

Pappa skjutsade hem mig till mamma efter det. När jag kom hem packade jag upp min packning och sedan gjorde jag läxan som var att göra ett rim (hur stavas det? Rimm?) på engelska. Jag slängde bara ihop några ord och såhär låter den:

you're not a fool
but you're cool
and you're fun
when you're run
with your gun
I can see a bee
fly high over a tree
I can smell a spice
when I see the sun rise
I want to play gameboy
over the rainbow

Haha! Själva dikten hänger liksom inte ihop, eller jo, 2-3 meningar hör ihop och sedan börjar ett nytt "ämne". Men den blev lite sådär crazy. I like it!
Efter att jag gjort den så skrev jag lite i min "boken om kroppen" där jag skrev klart kapitlet om andningen.
Sedan kom som sagt Kenneth och fixade internet här. Och när han var klar så värmde jag mammas goda ostpaj som fanns i kylen.
För en stund sedan gick jag ut i mörket och hämtade dogsen ute i hundgården och gick en sväng fram och tillbaks på gatan så de fick rastas lite. Nu har de fått mat och sådär. Ni hör nog att jag är hemma själv. Mamma är på julbord med jobbet och lillebror har hockeyträning.

Nej, nu ska jag ta och duscha av mig och sedan blir det att titta på "bonde söker fru", som jag missade förra veckan! Hehe.
Hejdå, kram!


Ska bli skönt när denna "skrot" åker ur käften. När det nu blir... hehe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0