I'm home!

Hej vänner, är hemma från vildmarken!

Kom hem ikväll runt 17- 18 tiden. Vi har haft det grymt skönt ute i skogen! Ville inte lämna stället idag..
När vi kom dit i torsdags drog vi först till Kosta outlet där de har massor av märkeskläder till billigare priser. Så som Gant, Fred Perry, Tiger m.m. Jag hittade en snygg, vit topp i skönt material med snygga ärmar av märket Tiger. Från början kostade den 700:-, men outlet- priset gick på 150 kronor! Riktigt nice! =) Köpte inte mycket mer förutom underkläder själv. Men mamma hittade snygga tröjor och Isak fick ett par mjukisbrallor och drag till sitt kastspö. 
När vi hade bränt lite stålar på outlet:et, började våra magar att kurra i kör, så vi frågade efter en pizzeria, som lyckligtvis inte alls låg långt ifrån.

Sedan bar det av mot stugan. Vi lastade in våran packning i stugan vid ankomst och drog iväg till lägret för att hämta vatten, vi hade som sagt en stuga utan rinnande vatten (jag känner mig därför lite ofräsch efter tre dagar utan dusch.. hehe. Men jag ska duscha efter ett pass, med nya starka tag, på gymmet imorgon. Det blir skönt!).
När vi kom tillbaka till vårat mysiga ställe, lättade vi ankar och stack ut på en fisketur. 
Man hoppas ju på lax, det som smakar bäst.. men den kvällen nappade endast en liten gädda och någon abborre som släppte, eller, jag minns inte om det var i torsdags, var det igår? Blandar ihop alla tre dagar då vi fiskade... Igår fick Isak en större gädda i alla fall, och en till gädda som släppte och kanske en abborre som släppte också, tror jag? Idag-sista fisketuren innan vi begav oss hemåt- fick vi en abborre till, men inga laxar! Det var ju lite tråkigt, första gången Isak och jag fiskade lax, eh, utan lax då, haha!
Det hände också en del olyckor med Isaks kastspö. På grund av den dåliga, tunna linnan han hade på sitt kastspö (som han fick för 1:- med sitt spö) gick av 2 gånger, så att vi förlorade två drag. Därför åkte vi tillbaka till outlet:et och köpte två nya, likdana. 

Det godaste vi åt var mammas tortellinigratäng hon lagade på fredagen. Saftig med mycket ost! Och till det stekte vi kantareller (som Janne, mammas kompis, hittade i skogen utanför vår stuga) i mycket smör. Det var himmelskt gott! 
Under kvällarna hade vi det mysigt inne i stugan med kortspel, radio (den enda tekniska prylen) och skön läsning i Twilight. 

Idag tidigt på morgonen skulle mamma ut och övningsskjuta med jaktlaget, och det var bara Isak som ville hänga med, jag stannade kvar hemma i stugan och tog sovmorgon. Eller, så länge sov jag inte, faktiskt inte längre än till 8:15. Så jag gick upp och gjorde ordning lite frukost, gick ner till sjön och diskade och sedan hämtade jag tvål och schampo och min necessär, tänkte att jag skulle fräscha till mig lite grann i alla fall, så gick jag ner till båtbryggan och tvättade mig, raggardusch typ. 

Mamma hade sagt att det inte skulle ta lång tid alls, övningen, att de skulle vara hemma runt 09, men de kom inte förän vid 12- tiden! Så jag ringde mamma efter att jag suttit ute i solen och läst, och frågade vart de tog vägen, och just då var de på väg hem. Hehe.

Oj, det blev en hel del skrivet. Men jag sammanfattar allt i en sann mening- vilken otroligt härlig weekend i vildmarken!
Vi ses imorgon med lite bilder och sådär, puss och kram! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0