råbocks- pyschnings premiär!

Inget bloggande igår, vi var på hundutställning med Jaga, hennes första. Och hur gick det då?
Kanon! Hon fick första pris+ certifikat, alltså det bästa man kan få! Åh, så kul :D
Vi var där hela förmiddagen och åkte hem runt 14. Vi åkte och hälsade på en vän, Leif, och hans hundar. Han har skaffat sig en underbar liten jämthund (älghund), Zacke. Han ser ut som en liten vargunge, och jag blev heeelt förälskad! 
Alla var riktigt sega när närmade oss Eksjö runt 16- tiden, så vi ringde och beställde hämtpizza påväg hem och så köpte vi med oss en påse lösgodis.
Jag åt en hawaii med kebabsås, och det smakade bra! Efter en hel pizza och en hel del lösgodis kände jag mig som en knubbsäl, bokstavligt talat. Herregud! Jag försöker hålla mig till mörk choklad, men det var ett litet undantag igår.

Jag snackade med min babyboy också, hehe. Vi var äntligen online samtidigt! :)

Undrar ni varför jag är uppe såhär tidigt? Jo, det är råbocks- pyschnings premiär idag, och jag hängde med mamma ut en sväng innan, men jag satt bara med en timme uppe i jakttornet eftersom jag började frysa så jag kom in för en kvart sedan. Det var verkligen hur skönt som helst att sitta där uppe, höra alla fåglar, och den svala vinden från norr som får träden att vaja.
Men mamma sitter kvar utanför gärdet nedanför vårat hus, kanske får jag höra ett skott snart? Hon får skjuta räv & vildsvin om hon ser några också, och vi såg en när vi gick dit uppe i hagen, en räv.

Nej, nu ska jag lägga mig i min skööna säng och försöka somna om, vi hörs!
... Nu hörde jag ett skott utanför, en bit härifrån, tror jag.


Kommentarer
Postat av: eliin

vem är det som är din babyboy höörrrö :D



berättaaaa ! :D

2009-08-16 @ 10:17:45
URL: http://elinwiiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0