a list

Det är kul med listor, here we go!

1. Vilken svordom använder du mest?

Fan, blir det nog ; )
2. Äger du en iPod?
Nej, men vill ha en.

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
När det är skola, 06-06:30

4. Hur många resväskor äger du?
Eh, jag har väl ingen egen.

5. Använder du flip-floppar?
nja, då blir det foppa.

6. Var köper du dina matvaror ifrån ?
Hos mamma handlar vi på Lidl & pappa på Hemköp.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
nja, både och.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
var det Twilight? Kan ha varit...

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis ?
en kompis

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
köpa... jag skulle vilja resa, fast en moppe kanske, och kläder såklart.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Säkert någongång, hehe.
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Har gjort det, fast då blev jag bara seg dagen efter.

13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Det finns youtube, hehe. Nej, men det blir rix fm på radion oftast.

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Beyonce, Pink... det finns många.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Hm, ja. Eller hemlighet & hemlighet, men jag berättade att jag chattade med en kille som är liite äldre än jag på kamrat, haha, jag är inte ofta inne där, men det händer att jag kikar in.

16. När var senast någon stötte på dig?
Minns jag inte.

17. Vad åt du till middag senast?
middag... det var nog lax. 

18. Använder du luvtröjor?
Inte ofta, äger 2 st, beställde en svart munkis från H&M som jag senast använde nyss, satt på balkongen.
19. Kan du vissla?
Inte så bra, men jag kan!

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Mami.

21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Jag tycker om berg-och-dalbanor!
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Det händer väl, kanske.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
0381- Eksjö

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Självklart! Disney är och var favortien. Svampbob är väl för skön han också.

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Hm, det måste väl bli Vetlanda, de har ju det där med Gina, Kicks... Gallerian! Det är inte så jättestort.

26. Hur många syskon har du?
två storebröder, en lillebror och en bonus lillebrorsa.
27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Jo, det kan jag vara, speciellt om han är helt främmande.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Twilight, har sett den ett x antal gånger nu.

29. Äger du några popband t-shirts?
Nej.

30. När flög du senast?
I september - 08.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
sex stycken.

32. Läser du för skojs skull?
Alltså, va? Jag ÄLSKAR att läsa, det är min passion!

33. Pratar du några andra språk?
Spanska & engelska.

34. Diskar du din egen disk?
Vi har diskmaskin : )
36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Har en stationär hos pappa & en laptop hos mamma.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Deklart!

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Inte just nu... men om jagville, skulle jag vilja ha en stjärna på undersidan av handleden eller på vaden.
En piercing skulle jag isåfall vilja ha i naveln eller näsan.
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Det känns klassiskt, men nej, det spelar ingen stor roll, tycker jag.

40. Kan du kasta macka?
No.

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Åh, nej, men dit vill jag åka!!
42. Vad har du med dig in på bion?
En iskall cocacola & en påse chips eller smöriga popcorn.

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Jag tyckte om min lärare i mellanstadiet, Margaretha. Hon var lagom sträng med falk- ögon och respekt!
44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej, jag har aldrig haft en dejt, bara en massa fjuttiga "får-jag-chans-på-dig" förhållanden i lågstadiet utan pussar. Haha!

45. Vad har du för väder?
Uppehåll just nu med lite solsken, graderna ligger strax runt 15.

46. Har du en blogg?
Nej du vet. Hehe.

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Jag går fortfarande i grundskolan.
48. Gillar du att flyga?
Ja. Fast med tanke på alla flygkrascher börjar det kännas lite osäkert.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ärlighet, omtänskamhet & respekt.

50. När sov du senast på golvet?
Det minns jag inte, har nog aldrig hänt, om jag inte haft en madrass såklart.

51. Vilken är din favoritdrink?
Har inte druckit någon alkoholhaltig dryck, men frukt eller bär är ett måste i drinkar i alla fall.
52. Gillar du din boendesituation?
Nja. Jag bor på landet varannan vecka och i stan varannan. Och det börjar bli lite häktigt att bo såhär. Men det funkar, jag vil ju träffa både min mamma och pappa!

53. Vilken är din mammas hemstad?
Stockholm

54. Din pappas hemstad?
Stockholm.

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Mellan 8-10 h.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Inte alls.

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Jag går som sagt fortfarande i grundskolan, och jag är ganska tyst under lektionerna.

58. Vilken är din favoritfrukt?
Banan går alltid hem. Kiwi, vindruvor, clementiner & jordgubbar!

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nja. För det första så är det inte jag som handlar maten än, för det andra så skulle jag inte stå och titta på innehållsförteckningen på varenda vara. Men det är klart att jag tänker på vad jag stoppar i munnen!

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
15 år.

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, det är jag faktiskt.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Kanske inte på alien och UFOs, men man vet aldrig ; ) Det skulle vara ballt med limegröna aliens med antenner på huvudet och UFOn som flyger runt i skyn. Haha!
63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Jag vet inte, kan bli irriterad på allt & alla vissa dagar, och sådan var jag igår. Höhö.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
En man.

65. Vad var det senaste du åt?
Några Pim Pim- båtar. Åh så gott!

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Det beror på, väldigt olika.
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det var en drottning i bibeln som hette Ester. Alla min syskon, inklusive jag, är döpta efter namn från bibeln.
68. Gillar du senap?
Nja, inte mycket, kan vara gott med liiite mild senap på korven tillsammans med ketchup.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det kommer kännas bättre imorgon, eller senare...
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Haha, om jag vågade, men kanske. Det skulle vara en upplevelse jag sent skulle glömma. Tänk vilken känsla det måste vara!

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Bella Swan i Twilight!

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej, aldrig.

73. Tycker du om att krama folk?
Åh, det är så mysigt! Bäst blir det om man har hjärta mot hjärta som vår svenska/engelska- lärare Lasse har lärt oss.

74. Skulle du säga att du är trendig?
Nja. Det skulle jag inte vilja påstå, en aning kanske. Kör på mitt eget, älskar H&M!

73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Jag kommer inte på det just nu, men någon gång har jag nog blivit jämförd med någon... jag tycker att jag själv är lite lik Keira Knightley.

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Nja, det beror helt och hållet på.

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Ingen, tror jag. Inte vad jag kommer på.
76. Tycker du att du är attraktiv?
Hehe, ja, ibland, när jag känner mig snygg & fräsch!

77. Vad är du allergisk mot?
hästar, hasselnötter & kaniner.

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, det har jag aldrig fått. Jag skulle nog aldrig få en tanke på att bli veggo. Viltkött är godast!

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Det har jag ingen aning om faktiskt.

Nu är det eran tur! :D


Kommentarer
Postat av: bella

hej :)

vill du vara snäll och rösta på mig till veckans blogg hos http://ewesgitarrkompis.blogg.se/ ? skulle vara jättegulligt av dig :) ♥

2009-08-12 @ 21:09:02
URL: http://isabellaaaaj.blogg.se/
Postat av: Amanda

allt bra? :)

2009-08-13 @ 13:37:18
URL: http://ewesgitarrkompis.blogg.se/
Postat av: Marielle

Kommer du ihåg på 60-talet då det var aktuellt med berlockerarmband i guld?



Nej, jag tänkte väl det... Just nu har du chansen att vinna nya MODERNA smycken till ett värde av 3000kr - om du svarar rätt på "Gissa bilden"!



Alla tävlingsdeltagare får dessutom en gratis gåva. Var med och tävla du med! :-)

2009-08-13 @ 17:36:10
URL: http://marielle.missworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0